ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Με διόδια και κόστος 360 εκατ. ευρώ το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη

Στο στάδιο της υλοποίησης θα μπει και το μεσαίο τμήμα του νέου ΒΟΑΚ μετά την υπογραφή της σύμβασης χθες στο Ηράκλειο παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Το κόστος κατασκευής μέσω ΣΔΙΤ ανέρχεται σε 290 εκατ. συν ΦΠΑ δηλ. 360 εκατ. από τα οποία τα 90 χρηματοδοτεί το ταμείο ανάκαμψης.

Το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη», είναι μήκους 22,5 χιλιομέτρων.

Το κόστος κατασκευής μέσω ΣΔΙΤ ανέρχεται σε 290 εκατ. συν ΦΠΑ δηλ 360 εκατ. από τα οποία τα 90 χρηματοδοτεί το ταμείο ανάκαμψης.

Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια και τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου ενώ προβλέπονται και διόδια για την αποληρωμή της κοινοπραξίας που θα κατασκευάσει το έργο

Συγκεκριμένα, προβλέπονται 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 12 γέφυρες μονού κλάδου 1,7 χλμ., 5 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 6,75 χλμ., 1 cut & cover διπλού κλάδου, 5 νέοι Ανισόπεδοι Κόμβοι.

Ο βασικός σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει τις αναγκαίες εργασίες κατασκευής για τη βελτίωση και λειτουργική αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, με διαπλάτυνση αυτής (προσθήκη νέου κλάδου) καθώς και νέες χαράξεις (στις περιοχές με μορφολογικές δυσχέρειες), ώστε ακολούθως η οδός να αποκτήσει και να λειτουργήσει με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου.

Περιλαμβάνει ακόμα το παράπλευρο ή κάθετο οδικό δίκτυο, μήκους 9,65 χλμ. Η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών. Την κατασκευή αναλαμβάνει το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Στο τελευταίο και πιο δύσκολο κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, τη σύμβαση παραχώρησης που θα διασχίσει τα Χανιά έως την Χερσόνησο ύψους 1,7 δις. μπαίνει ο ΒΟΑΚ μετά και την χθεσινή τελετή υπογραφής της ΣΔΙΤ, από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι.

8 Μαΐου ο διαγωνισμός για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

Για τις 8 Μαΐου, αν δεν μετακινηθεί εκ νέου ο σχεδιασμός λόγω εκλογών και απαίτησης των εργολάβων, έχουν μετατεθεί οι δεσμευτικές προσφορές για το μεγάλο έργο της Παραχώρησης, μήκους 157 χλμ. για το οποίο έχουν προεπιλεγεί από το 2018 πέντε εταιρείες (Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑVAX, Vinci, Μυτιληναίος -Intertoll).

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών κ. Καραγιάννη εκτιμάται ότι θα υπάρξουν από ένα έως δύο σχήματα που θα προσέλθουν στο επόμενο στάδιο του  διαγωνισμού και αυτό λόγω του μεγάλου ρίσκου που αναλαμβάνει ο παραχωρησιούχος από τεχνικής αλλά και από χρηματοοικονομικής άποψης.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ