ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Tι σηματοδοτεί το deal της Attica Group για την ΑΝΕΚ – Τα επόμενα βήματα και η «ακτινογραφία» της διάσωσης

 

Βέβαια, η «ακτινογραφία» της συμφωνίας περιλαμβάνει πολλές παραμέτρους, όπως και πολλά είναι τα βήματα που πρέπει να γίνουν σε διαδικαστικό (και όχι μόνο) επίπεδο ώστε να επικυρωθεί και ολοκληρωθεί το deal ανάμεσα σε Attica Συμμετοχών και ΑΝΕΚ. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, θα χρειαστούν αρκετοί μήνες δουλειάς με ανθρώπους του χώρου να εκτιμούν ότι στην καλύτερη περίπτωση θα έχουμε ολοκλήρωση των διαδικασιών από τα τέλη του 2022 έως το πρώτο τρίμηνο 2023, αναλόγως συνθηκών και ρυθμών προώθησης ενεργειών.

Σημειώνεται ότι το θέμα της διάσωσης της ΑΝΕΚ κρατάει αρκετούς μήνες, με τις τράπεζες τελικά να δέχονται το επικαιροποιημένο πλάνο κι ενώ αφενός ο τουρισμός έχει εκ νέου πάρει τα πάνω του, αφετέρου, όμως, η κατάσταση στην ακτοπλοΐα έχει επιβαρυνθεί και λόγω της ραγδαίας αύξησης των καυσίμων.

Σε κάθε περίπτωση όμως, «έχει μπει το νερό στο αυλάκι» για τη σωτηρία, με τον τρόπο που ανακοινώθηκε, της ιστορικής ΑΝΕΚ. Ως προς τα επόμενα βήματα, όπως σημειώνουν πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία, η ΑΝΕΚ αναμένεται να λάβει τις προσεχείς μέρες τις σχετικές επίσημες επιστολές για τη συμφωνία. Σε ορίζοντα περίπου 10ημέρου θα συγκληθούν τα Διοικητικά Συμβούλια των δύο εταιρειών, Attica Group και ΑΝΕΚ, ενώ στη συνέχεια, και εφόσον «ανάψει πράσινο φως», θα κινηθούν διαδικασίες πρόσληψης συμβούλων με αντικείμενο να αποφανθούν για το εύλογο της σχέσης ανταλλαγής. Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία της Attica και των βασικών πιστωτών της ΑΝΕΚ κάνει λόγο για συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝΕΚ με σχέση ανταλλαγής μία (1) κοινή ή προνομιούχο μετοχή της ΑΝΕΚ προς 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της Attica Συμμετοχών.

Η ΑΜΚ και τα ποσοστά των μετόχων της ΑΝΕΚ

Θα ακολουθήσει η σύγκληση Γενικών Συνελεύσεων που θα δώσουν ή όχι το «οκ» στη διαδικασία. Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι στη συνέχεια θα διενεργηθεί η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ, με έκδοση νέων μετοχών (όχι μετρητά) μέσω της οποίας οι παλαιοί μέτοχοι της ΑΝΕΚ θα βρεθούν να ελέγχουν συνολικά το 11,5% της Attica Group (μετά τη συγχώνευση).

Το θέμα της συμφωνίας θα πρέπει να περάσει προφανώς και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού Ε.Α.), λόγω της σημαντικής θέσης και των μεριδίων που κατέχουν τα δυο γκρουπ στα ελληνικά πελάγη και τις γραμμές της Αδριατικής (π.χ. σε αυτές συνολικό μερίδιο η κοινοπραξίας τους άνω του 40%). Πάντως, πρόκειται για εγχείρημα διάσωσης εταιρείας με πολλαπλά οφέλη και όχι κίνηση τύπου επιθετικής εξαγοράς, ήδη οι δύο εταιρείες είχαν συνεργασία σε ακτοπλοϊκές γραμμές (π.χ. «Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα», «Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπάρι», «Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Βενετία» καθώς και στις ακτοπλοϊκές γραμμές «Πειραιάς – Ηράκλειο» και «Πειραιάς – Χανιά»). Ωστόσο, επί του θέματος μένει να αποφανθεί η Ε.Α. στο προσεχές μέλλον.

«Κούρεμα» άνω του 70%

Επί της ουσίας, όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, το deal κάνει λόγο για «κούρεμα» υποχρεώσεων άνω του 70%. Όπως ανέφερε και χτες η ανακοίνωση της Attica Group η συμφωνία προβλέπει «την καταβολή του ποσού των 80.000.000 ευρώ προς πλήρη και ολοσχερή εξόφληση του δανεισμού της ΑΝΕΚ προς τους ανωτέρω πιστωτές (ανεξόφλητο κεφάλαιο ύψους € 236.419.251,23 ευρώ πλέον του συνόλου ανεξόφλητων τόκων ως την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής) από το ενοποιημένο σχήμα που θα προκύψει κατά την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συγχώνευσης». Δηλαδή, «κουρεύεται» ποσό σχεδόν 156 εκατ. ευρώ που όμως αφορά μόνο σε χρέη προς πιστωτές – μετόχους, δηλαδή τις τράπεζες και άλλους (πιστωτές: Τράπεζα Πειραιώς, ΑΛΦΑ Τράπεζα, Astir NPL Finance 2020-1 Designated Activity Company, Cross Ocean AGG Company I», μέτοχοι που εκπροσωπούν ποσοστό 57,70% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου: Τράπεζα Πειραιώς, ΑΛΦΑ Τράπεζα, Attica Bank, «Cross Ocean AGG Company I» και «Varmin Α.Ε.Β.Ε.») της ΑΝΕΚ. Το «κούρεμα» δεν αφορά σε χρέη προς άλλους προμηθευτές κ.α. παρά μόνο πιστωτές με ενυπόθηκα δάνεια (π.χ. πλοία). Πάντως, μέχρι να κυλήσει η διαδικασία, στο γενικό χρέος των 236 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα προστεθούν και τόκοι της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ.

Έρχονται επενδύσεις

Η Attica, που στο τέλος του 2021 είχε ίδια κεφάλαια 361 εκατ. ευρώ, φέρεται να έχει σχέδιο για περαιτέρω επενδύσεις ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του στόλου της που πλέον θα περιλαμβάνει και την ΑΝΕΚ, ενώ υπενθυμίζεται ότι οι ναυτιλιακές καλούνται να προχωρήσουν και σε κινήσεις μετασχηματισμού του στόλου της, σύμφωνα με τα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα που υπαγορεύουν πλέον οι διεθνείς και εγχώριοι κανονισμοί.

Υπενθυμίζεται ότι η Πειραιώς κατέχει το 28,13% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΚ και αποτελεί το μεγαλύτερο μέτοχο, ενοποιώντας την με τη μέθοδο της καθαρής θέσης. Ταυτόχρονα, αποτελεί και τον μεγαλύτερο μέτοχο και πιστωτή της MIG, η οποία ελέγχει την Attica Group. Η ΑΝΕΚ έκλεισε τη χρήση 2021 με αρνητική καθαρή θέση.

Ο ισχυρός εγχώριος πόλος και ο ανταγωνισμός

Με τις νέες εξελίξεις δημιουργείται ένας όμιλος με ισχυρότατο στόλο, ο οποίος θα έχει απέναντί του βασικούς ανταγωνιστές τη Seajets στις Κυκλάδες και τις Μινωικές Γραμμές του ομίλου Γκριμάλντι στα δρομολόγια της Κρήτης και της Αδριατικής.

Σημειώνεται ότι η Attica Group είναι η 5η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο όσον αφορά τους επιβάτες και 7η στην παγκόσμια κατάταξη όσον αφορά στη γραμμική δυνατότητα φόρτωσης οχημάτων, ενώ η ΑΝΕΚ συμπεριλαμβάνεται στην 18η θέση και είναι μέσα στον πίνακα με τις Top 20 μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες επιβατηγών πλοίων στον κόσμο. Η μεταφορική ικανότητα σε επιβάτες της Attica Group είναι 32.750 και σε γραμμική δυνατότητα φόρτωσης οχημάτων 24.984 μέτρα και της ΑΝΕΚ 13.453 μ.

Η ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ (Attica Group), κατέχει ηγετική θέση στην παροχή υπηρεσιών θαλασσίων μεταφορών για επιβάτες και φορτηγά στη Ανατολική Μεσόγειο, εξυπηρετώντας 60 προορισμούς και προσεγγίζοντας 71 λιμάνια σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ως προς τις θαλάσσιες μεταφορές, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό (στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας και μεταξύ Μαρόκου – Ισπανίας), οι θυγατρικές εταιρίες Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Africa Morocco Link και Hellenic Seaways, έχουν καθιερωθεί στον κλάδο τους στην Ευρώπη και είναι συνυφασμένες με το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης. O στόλος του Ομίλου Attica αριθμεί πάνω από 30-35 υπερσύγχρονα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία και ταχύπλοα, μεταφέροντας πάνω από 7 εκατ. επιβάτες, 1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα και 400.000 φορτηγά αυτοκίνητα ετησίως. Τα πλοία του Ομίλου πραγματοποίησαν ακτοπλοϊκά δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικό και Σποράδες) και στις γραμμές σύνδεσης Ελλάδας – Ιταλίας (Διεθνείς Πλόες), ενώ ένα πλοίο ήταν ναυλωμένο στο εξωτερικό. Υπενθυμίζεται ότι σε συνεργασία με την ΑΚΤΩΡ, συμμετέχει στους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των λιμένων Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου.

ΠΗΓΗ: insider.gr

#pgnews

 




ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ