ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια: Έρχονται νέες αυξήσεις!

Ακόμα πιο βαθιά θα πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη τα νοικοκυριά καθώς αναμένεται νέο «κύμα» ακρίβειας.

Συγκεκριμένα, νέοι τιμοκατάλογοι φθάνουν καθημερινά από την βιομηχανία στα σούπερ μάρκετ, με αυξήσεις που ξεπερνούν το 30%.

Πρόκειται για το 4ο κύμα ανατιμήσεων μέσα στο έτος. Τις επόμενες ημέρες και έως τα Χριστούγεννα, οι ανατιμήσεις αναμένεται να περάσουν και σε βασικά αγαθά στα σούπερ μάρκετ, δηλαδή στο αποκαλούμενο «καλάθι της νοικοκυράς».
Ειδικότερα, πολλοί είναι εκείνοι που εκτιμούν πως το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν ανατιμήσεις σε ευρείας κατανάλωσης προϊόντα αν και ήδη ο λογαριασμός για μία μέση ελληνική οικογένεια στο σούπερ μάρκετ, έχει ήδη αυξηθεί.
Χαρακτηριστικές είναι οι αυξήσεις που παρατηρούνται σε προϊόντα όπως το ρύζι που αγγίζουν το 5%, σε ζυμαρικά που φθάνουν το 8% αλλά και στα τυριά όπου εκεί η αύξηση αγγίζει το 12%.

Εφιαλτικές την ίδια ώρα μοιάζουν οι αυξήσεις και σε άλλα προϊόντα όπως το λάδι όπου παρατηρείται αύξηση 20-30% αλλά και τυροκομικά-γαλακτοκομικά με την αύξηση να ξεκινά από 16 και να φτάνει έως το 22%.

Επίσης, υψηλές αυξήσεις παρατηρούνται στο μοσχάρι της τάξεως του 20-25% αλλά και στα άλευρα με τον αριθμό να αγγίζει το 23%.

Την ίδια ώρα, χαρακτηριστική είναι η έρευνα που πραγματοποίησε πριν από λίγες ημέρες το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα,  η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ ξεπερνά το 13%.

Επίσης, ποσοστό 75% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%.

Ποσοστό 67% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.




ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ