ΚΡΗΤΗ

Θερινές εκπτώσεις: Κάλεσμα στους Κρητικούς – «Στηρίξτε τις ντόπιες επιχειρήσεις»

Αντίστροφη μέτρηση για τις Θερινές εκπτώσεις, που ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα 11 Ιουλίου

Κάλεσμα στους Κρητικούς να στηρίξουν τα κρητικά καταστήματα στο πλαίσιο των θερινών εκπτώσεων, που ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα 11 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως και τις 31 Αυγούστου, απευθύνουν με ανακοινώσεις τους οι εμπορικοί σύλλογοι του νησιού. Στο μεταξύ, αντίθετοι είναι οι εμπορικοί φορείς, καθώς και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στον νόμο που προβλέπει τη δυνατότητα της προαιρετικής λειτουργίας των καταστημάτων κατά την πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων, και εν προκειμένω κατά την Κυριακή 17 Ιουλίου. Αναλυτικότερα, βάσει της νομοθεσίας (άρθρο 15 του Νόμου 4177/2013), αναφέρεται πως τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν την πρώτη Κυριακή, κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων.

Οι καταναλωτές κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής σημεία:

«Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).

Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δε γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό, εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δε σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων. Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις. Μη διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν. 2251/94, πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί γι’ αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα. Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος. Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα».

«Λέμε όχι στο άνοιγμα των καταστημάτων»

Μιλώντας στη «ΝΚ», το μέλος της διοίκησης του ΕΚΗ και της διοίκησης της Ένωσης Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Ηρακλείου Δημόκριτος Σαλούστρος ήταν κατηγορηματικός: «Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι αυτός ο νόμος αποτελεί την πύλη για την πλήρη κατάργηση της κυριακάτικης αργίας. Το άνοιγμα των καταστημάτων αυτές τις 7 προαιρετικές Κυριακές που ορίζει ο νόμος δεν εξυπηρετεί κανέναν, παρά μόνο τις πολυεθνικές εταιρείες, καθώς όλοι ξέρουμε ότι αυτό που λείπει από τον κόσμο για να μπορεί να ψωνίσει δεν είναι ο χρόνος, αλλά τα χρήματα. Και μάλιστα, δεν είναι κάτι που αποτελεί μόνο τη δική μας άποψη. Είναι κάτι που το λένε ομόφωνα όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Δηλαδή και οι φορείς των εργαζομένων και οι φορείς των αυτοαπασχολουμένων και μικρών εμπόρων».

Κάλεσμα στους Κρητικούς – «Στηρίξτε τις ντόπιες επιχειρήσεις»

Στο μεταξύ, τόσο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανόλης Κουμαντάκης, στις πρόσφατες δηλώσεις του στη “Νέα Κρήτη”, όσο και οι Εμπορικοί Σύλλογοι Χανίων και Ρεθύμνου καλούν τους Κρητικούς να προτιμήσουν τα καταστήματα της Κρήτης.

«Ο Εμπορικός Σύλλογος Ρεθύμνου καλεί το καταναλωτικό κοινό να προτιμήσει τις ντόπιες εμπορικές επιχειρήσεις και να επωφεληθεί της εκπτωτικής περιόδου, με γνώμονα την τελική τιμή και την ποιότητα των προϊόντων».

Από την πλευρά του, «ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων καλεί τους καταναλωτές να στηρίξουν τα τοπικά καταστήματα. Οι Χανιώτες έμποροι, πέραν των ανταγωνιστικών τιμών, διαθέτουν επάρκεια και υψηλή ποιότητα προϊόντων, όπως και προσωπική ευελιξία στη συναλλαγή τους με το καταναλωτικό κοινό. Συνεπώς οι Χανιώτες θα έχουν την ευκαιρία για «έξυπνες» αγορές από επιχειρήσεις του τόπου μας. Ζω στα Χανιά… Στηρίζω τους ανθρώπους μας και τις τοπικές επιχειρήσεις».

Να υπενθυμίσουμε ότι ο Μανόλης Κουμαντάκης δηλώνει πεπεισμένος ότι οι έμποροι της Κρήτης είναι έτοιμοι να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν, για να ικανοποιήσουν το καταναλωτικό κοινό, τόσο σε τιμές όσο και σε ποιότητα προϊόντων, αντιλαμβανόμενοι και οι ίδιοι την πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι πολίτες, οι οποίοι και δε βάζουν σε πρώτη προτεραιότητα τα ψώνια, αλλά το ρεύμα, το νερό και τα τρόφιμα




ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ