ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Πωλήσεις – μαμούθ το 2020 – Η εικόνα στην Κρήτη και ο παράγοντας τουρισμός

Την υψηλότερη ετήσια μεταβολή τουλάχιστον της τελευταίας δεκαπενταετίας, πέτυχε ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων το 2020 παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του +9,7%.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, η οποία «μετράει» αίθουσες super market άνω 100 τ.μ. στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη, συμπεριλαμβανομένων και των Discounters, η ανάπτυξη αυτή προήλθε από όλες τις ευρύτερες υπερκατηγορίες προϊόντων.

Συγκεκριμένα τα φρέσκα/χύμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά +7,2%, τα είδη bazaar κατά +10,7%  (παρ’ ότι για αρκετές εβδομάδες τους δύο τελευταίους μήνες, σε πολλά από αυτά τα είδη, δεν πραγματοποιήθηκαν περαιτέρω πωλήσεις, λόγω των κυβερνητικών ρυθμιστικών απαγορεύσεων), ενώ τέλος τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αναπτύχθηκαν κατά +10,5%.

Η αύξηση των ταχυκίνητων καταναλωτικών οδηγήθηκε κυρίως από τις κατηγορίες καθαρισμού και υγιεινής του σπιτιού (+18,0%), καθώς και από τα τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα (+9,8%), ενώ χαμηλότερος συγκριτικά ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τις κατηγορίες των καλλυντικών και της ατομικής περιποίησης (+5,4%).

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, την καταναλωτική προτίμηση συγκέντρωσαν οι μεγαλύτερες αίθουσες:

– τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν το 2020 κατά +17,7%

– τα  Large Supermarkets (καταστήματα 1000-2499 τ.μ.) κατά +9,8%

ενώ χαμηλότεροι ήταν οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων για τις μικρότερες αίθουσες.

Τέλος, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ήταν ανοδικές, με τον νομό Θεσσαλονίκης να καταγράφει την υψηλότερη ανάπτυξη (+11,8%) και την Κρήτη τη χαμηλότερη (+3,1%), επηρεαζόμενη προφανώς από τη μειωμένη τουριστική κίνηση.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ