ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ο μεγάλος μύθος γύρω από την αλλαγή των ελαστικών – Το λάθος που έχουμε κάνει όλοι

Ο έμπειρος δημοσιογράφος και οδηγός αγώνων αυτοκινήτου, Νίκος Τσάδαρης στο Newsbeast

Αν δεν έχει υποπέσει στην αντίληψή σας, ο Έλληνας οδηγός δυσκολεύεται το τελευταίο διάστημα να αγοράσει νέο αυτοκίνητο. Μπορεί το κεφάλαιο και η θέληση να υπάρχουν αλλά σε αρκετές περιπτώσεις δεν υπάρχει διαθέσιμο προϊόν. Τι έχει συμβεί στην παγκόσμια αγορά των οχημάτων και πώς οι εξελίξεις έχουν επηρεάσει ακόμη και τα μεταχειρισμένα;

«Δεν υπάρχουν αυτοκίνητα για πολλούς λόγους», λέει ο Νίκος Τσάδαρης. Συναντήσαμε τον έμπειρο δημοσιογράφο και συνεργάτη του Newsbeast στο στούντιό μας στο κέντρο της Αθήνας και μιλήσαμε για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά των αυτοκινήτων. «Τα δύο χρόνια της πανδημίας μείωσαν την παραγωγή. Υπάρχει και έλλειψη μικροαγωγών. Αυτά είναι τα σημαντικότερα προβλήματα».

Την ίδια ώρα, μεγάλος είναι ο προβληματισμός στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς και εκεί παρουσιάζονται ελλείψεις. «Τον τελευταίο ένα-ενάμιση χρόνο τα “καλά” μεταχειρισμένα δεν υπάρχουν πια. Και σε αυτά που υπάρχουν έχουν ανέβει οι τιμές τους έως 30%». Όπως και να ‘χει, ο Νίκος Τσάδαρης μάς συμβουλεύει στην περίπτωση που βρούμε το μεταχειρισμένο που θέλουμε. «Η φθορά στους δίσκους των φρένων δείχνουν τα χιλιόμετρα που μπορεί να έχει κάνει ένα αυτοκίνητο. Κοιτάς τη φθορά στη στεφάνη του τιμονιού και στο λεβιέ των ταχυτήτων. Κοιτάς το κάθισμα, στο μαξιλαράκι του οδηγού, στο πλάι. Είναι τσακισμένο; Είναι χαλασμένο; Βέβαια, όλα αυτά δεν αρκούν και θα πρέπει να περάσει από το έμπειρο μάτι ενός φανοποιού».

Έχει γίνει ο Έλληνας καλύτερος οδηγός; Πού οφείλονται οι βελτιωμένοι δείκτες των τροχαίων; «Έχουν βελτιωθεί κάποια πράγματα αλλά δε καταγράφονται όλα όπως ακριβώς είναι. Από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, η ελληνική πολιτεία θέλοντας να συμβαδίσει με τις ευρωπαϊκές οδηγίες άρχισε να “μαγειρεύει” λίγο τα αποτελέσματα των τροχαίων. Θα στο πω χοντρά: ο νεκρός έφευγε από το τόπο του ατυχήματος με την ένδειξη βαριά τραυματίας. Ο βαριά τραυματίας έφευγε απλά ως τραυματίας. Πήγαινε στο νοσοκομείο, μετά από μια εβδομάδα – ένα μήνα πέθαινε, δεν τον κατέγραφε κανείς. Θα περάσουν πολλά χρόνια προκειμένου οι έλληνες οδηγοί να βελτιωθούμε».

Ο οδηγός αγώνων μίλησε και για το πιο… παρεξηγημένο ανταλλακτικό του αυτοκινήτου. Τα λάστιχα. «Νομίζουμε πως μπορούμε να βάλουμε ό,τι θέλουμε. Το λάστιχο στο κάθε αυτοκίνητο είναι συγκεκριμένο και έχει κάποια νούμερα που δεν παραβιάζονται. Είναι οι διαστάσεις, ο δείκτης ταχύτητας και η πίεση», αναφέρει ο Ν. Τσάδαρης. Και συνεχίζει: «Ένα άλλο που δεν ακολουθούμε όταν έρχεται η ώρα ν’ αλλάξουμε λάστιχα είναι πως, συνήθως, οι περισσότεροι περιμένουμε να περάσει το καλοκαίρι να έρθει ο χειμώνας. Αυτός είναι μεγάλος μύθος. Ο μεγαλύτερος εχθρός του μεταχειρισμένου ελαστικού είναι οι υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και κυρίως οδοστρώματος».

#pgnews




ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ