ΚΡΗΤΗ

Κρήτη – ΒΟΑΚ: Αντίστροφη μέτρηση για το διαγωνισμό στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

Αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε για τον διαγωνισμό στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, τρίτο κατά σειρά έργο του αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ, ενώ με επιστολή από φορείς ζητείται επέκταση μέχρι τη Σητεία. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βάζει μπρος την υλοποίηση του τμήματος  με την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου.

Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, το έργο «Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης τμήμα: Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος χαρακτηρίστηκε έργο Εθνικού Επιπέδου και εντάχθηκε στον προγραμματικό σχεδιασμό.

Ο ΒΟΑΚ από Νεάπολη έως Άγιο Νικόλαο

Ο Τεχνικός Σύμβουλος για προχωρήσει σε Τοπογραφικές, Συγκοινωνιακές και Περιβαλλοντικές Μελέτες για την Π.Ε.Ο. Ηρακλείου – Αγ. Νικόλαος μήκους 14χλμ αλλά και Συγκοινωνιακές Μελέτες.

Στο τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος μήκους 14χλμ του Β.Ο.Α.Κ. θα διεξάγει Τοπογραφικές, Συγκοινωνιακές και Περιβαλλοντικές Μελέτες για την Π.Ε.Ο. Ηρακλείου – Αγ.Νικόλαος και Συγκοινωνιακές Μελέτες στο τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του Β.Ο.Α.Κ.

Τέλος του έτους ο διαγωνισμός

Η προκήρυξη του έργου εκτιμάται ότι θα βγει στον αέρα μέχρι το τέλος του έτους και θα έχει εκτιμώμενο κόστος περίπου 150 εκατ. ευρώ. Στο σύνολο του το έργο έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους από το 2012 και το κόστος του εκτιμάται στα 145 εκατ.ευρώ.

Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί εν μέρει από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η απόφαση για τη χρηματοδότηση του τμήματος αυτού αναμένεται. Έχθες πάντως έγινε γνωστό ότι εγκρίθηκε χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης 90 εκατ. ευρώ για το τμήμα-ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη.

 

Ανοιχτή επιστολή απέστειλαν στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, οι Μηχανικοί Σητείας οι οποίοι ζητούν την άμεση υλοποίηση και του ανατολικότερου άκρου του άξονα του ΒΟΑΚ, δηλαδή από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία.

 

Μέχρι το καλοκαίρι του 2022 οι μελέτες για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά

Μέχρι το καλοκαίρι του 22 θα συνεχιστούν οι μελέτες για τη χάραξη στο τμήμα Κίσσαμος – Χανιά του ΒΟΑΚ. Στα πλαίσια ωρίμανσης της επέκτασης του ΒΟΑΚ μέχρι την Κίσσαμο και σύμφωνα με την εξαγγελία τον περασμένο Απρίλιο του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προχωρήσει σε σύναψη σύμβασης με σύμβουλο για την εκπόνηση μελέτης για τη χάραξη του δρόμου. Η σύμβαση υπεγράφη στις 7 Απρίλιου με αρχικό χρόνο ολοκλήρωσης τους 6 μήνες.

Κατόπιν αιτήματος του συμβούλου ο χρόνος της σύμβασης παρατείνεται κατά 10 μήνες με καταληκτική ημερομηνία την 7η Ιουνίου 2022. Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση απόφαση του υπουργείου η παράταση δόθηκε λόγω καθυστέρησης χορήγησης από την Υπηρεσία του άξονα μελέτης στο τμήμα Κίσσαμος – Χανιά του ΒΟΑΚ.

Γιατί δόθηκε η παράταση

Πιο αναλυτικά η Υπηρεσία δεν έχει χορηγήσει στον Ανάδοχο τα στοιχεία της χάραξης του υπόψη οδικού τμήματος του ΒΟΑΚ, αφού δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ανάθεσης της σύμβασης για την εκπόνηση της σχετικής μελέτης οδοποιίας. Εκτιμώντας ότι στους επόμενους έξι μήνες θα έχει εκπονηθεί η ως άνω μελέτη οδοποιίας για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά, η αιτούμενη παράταση κρίθηκε εύλογη.

Το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά, μήκους περίπου 48 χλμ, είναι η τελευταία προσθήκη στον υπό υλοποίηση αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Μετά την ολοκλήρωση των μελετών θα αποφασιστεί η τύχη της υλοποίησης του, δηλαδή αν το έργο εισχωρήσει ως τμήμα της παραχώρησης στο τμήμα Χανιά – Χερσόνησος ή θα υλοποιηθεί με μελλοντική χρηματοδότηση ως αυτοτελές τμήμα.

Το γραφείο Δοξιάδη Τεχνικός Σύμβουλος στο τμήμα

Παράλληλα με άλλη απόφαση του υπουργείου,  ανατέθηκε στο γραφείο Δοξιάδη η εκπόνηση προωθημένης αναγνωριστικής μελέτης οδοποιίας και στη συνέχεια προμελέτης οδοποιίας για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Η σύμβαση ανέρχεται στο ποσό των 170.128,00 ευρώ (εκατόν εβδομήντα χιλιάδων εκατόν είκοσι οκτώ ευρώ), συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν επίσης και οι εταιρείες ΝΑΜΑ και ΓΑΙΑΚΟΜ.




ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ