ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Συνεχίζονται οι απόπειρες τηλεφωνικής απάτης – Παριστάνουν υπαλλήλους της Περιφέρειας και ζητούν IBAN

Επίδοξοι απατεώνες εξακολουθούν μέσω τηλεφώνου να εξαπατήσουν πολίτες και επιχειρηματίες στην Κρήτη για λογαριασμό της Περιφέρειας στο νησί, η οποία στο παρελθόν έχει προχωρήσει σε ανάλογη καταγγελία για κάποιους επιτήδειους που παριστάνουν στελέχη της και προσπαθούν να αποσπάσουν χρήματα από επιχειρηματίες και πολίτες.

Μιλώντας σήμερα Πέμπτη 22 Ιουνίου στο neakriti.gr επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην Κρήτη ότι «Με κάλεσε σήμερα το πρωί ο κύριος Α.Μ. δήθεν για λογαριασμό της Περιφέρειας Κρήτης, και ζητάει να του γνωστοποιήσω τον αριθμό λογαριασμού μου στην τράπεζα ή/και το IBAN, αναφέροντας στοιχεία που αναγράφονται σε τιμολόγιο, ώστε να καταθέσει εφάπαξ το ποσό. Όταν του ζήτησα να μείνει ένα λεπτό στη γραμμή, έκλεισε το τηλέφωνο άμεσα. Υποψιάζομαι ότι βρήκε τα στοιχεία μου από τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ», σημείωσε.

Ανάλογη καταγγελία είχε γίνει πριν από λίγες εβδομάδες από την Περιφέρεια Κρήτης. Η ανακοίνωση ανέφερε:

«Προσοχή: Οι επιτήδειοι χρησιμοποιώντας στοιχεία υπαλλήλων και στελεχών της Περιφέρειας που αναρτώνται με βάση τον νόμο στη «Διαύγεια» στο πλαίσιο της διαφάνειας στη δημόσια διοίκηση, ζητούν τηλεφωνικά από τους προμηθευτές της Περιφέρειας Κρήτης να προκαταβάλλουν τις κρατήσεις που προβλέπεται να αποδώσουν στο κράτος, για να μπορούν να εισπράξουν το συνολικό ποσό οφειλής. Πρόκειται για κρατήσεις που κυμαίνονται από 4 έως 8% συνήθως του συνολικού ποσού ή ακόμα και 20% σε ορισμένες περιπτώσεις.

Στην περίπτωση αυτή καλούν από κινητό τηλέφωνο, δηλώνουν ψευδώς το όνομα υπαλλήλου και αναφέρουν στοιχεία που αφορούν τιμολόγια κλπ αποδεικτικά που αναρτώνται στη «Διαύγεια». Στη συνέχεια, αφού παραθέσουν κάποια στοιχεία, δίνουν τραπεζικό λογαριασμό στον προμηθευτή της Περιφέρειας Κρήτης στον οποίο του ζητούν να καταθέσει τα χρήματα.

Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες

Στην περίπτωση που οποιοσδήποτε προμηθευτής της Περιφέρειας Κρήτης βρεθεί σε ανάλογη συνθήκη θα πρέπει να επικοινωνήσει με τα αρμόδια τμήματα και υπαλλήλους της Περιφέρειας Κρήτης στα υπηρεσιακά τηλέφωνα και στα υπηρεσιακά e-mail, επιβεβαιώνοντας και διασφαλίζοντας ότι υπάρχει πραγματική συνεργασία με τις Υπηρεσίες.

Επίσης, σε άλλες περιπτώσεις έχουν ζητήσει να ενεργοποιήσουν σύνδεση με τραπεζικό λογαριασμό μέσω link που τους αποστέλλουν.

Η Περιφέρεια δεν ζητά προσωπικά στοιχεία μέσω τηλεφώνου

Επειδή σε καμία περίπτωση οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης δεν ζητούν αλλά ούτε αποστέλλουν πληροφορίες προσωπικού χαρακτήρα όπως κωδικούς πρόσβασης σε τραπεζικούς λογαριασμούς ή σύνδεση με τραπεζικό λογαριασμό (μέσω link), θα πρέπει να προσέχουν οι προμηθευτές και πολίτες να μην δημοσιοποιούν τέτοια δεδομένα-στοιχεία.

Σε κάθε περίπτωση, οι πολίτες δεν πρέπει να ενεργοποιούν οποιαδήποτε σύνδεση (link) που τους αποστέλλεται ζητώντας προσωπικά δεδομένα όπως τραπεζικά στοιχεία-λογαριασμούς. Να σημειωθεί πως οι επιτήδειοι έχουν γίνει αντιληπτοί στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων».

Οι πολίτες πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να επικοινωνούν με τις αρμόδιες υπηρεσίες και να μην δίδουν προσωπικές τους πληροφορίες.

 

Πηγή: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ