ΚΡΗΤΗ

Κρήτη – κορωνοϊός: “Στροφή” στις πωλήσεις μέσω ίντερνετ και για τις τοπικές επιχειρήσεις

Ραγδαία αύξηση παρουσιάζουν τους τελευταίους μήνες και στην Κρήτη οι πωλήσεις προϊόντων και μέσω διαδικτύου και περισσότερο στις περιόδους των δύο lockdown δηλ από Μάρτιο έως Μάιο αλλά και την περίοδο που διανύουμε.

Με τα καταστήματα του λιανεμπορίου κλειστά αλλά και το φόβο του κορωνοιού όταν λειτουργούσαν πριν την καραντίνα, οι Κρητικοί καταναλωτές έχουν στραφεί στις διαδικτυακές αγορές. Το φαινόμενο δεν είναι άγνωστο, προϋπήρχε εδώ και χρόνια ωστόσο τον τελευταίο χρόνο ενεργοποίησε και τις τοπικές επιχειρήσεις που βλέποντας τον τζίρο τους να εξανεμίζεται εν μέσω πανδημίας ή ακόμη και υπό το φόβο να βάλουν λουκέτο, μπήκαν στο χορό των πωλήσεων μέσω ίντερνετ.

Εκατοντάδες επιχειρήσεις της Κρήτης πωλούν και διαδικτυακά

Ενδεικτικό της μεταστροφής που παρατηρείται στην αγορά και με δεδομένη την ανάπτυξη τέτοιων δραστηριοτήτων είναι το γεγονός ότι μόνο στο νομό Ηρακλείου σύμφωνα με τα στοιχεία που ζητήσαμε και μας έδωσε το Επιμελητήριο 317 επιχειρήσεις πραγματοποιούν και διαδικτυακές πωλήσεις.

Το 2020,από την αρχή του χρόνου είχαμε την ίδρυση 41 επιχειρήσεων που λειτούργησαν για πρώτη φορά και διαδικτυακά ενώ το 2019 μόλις 26, δηλ, είχαμε διπλασιασμό του αριθμού νέων επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο και σε ποσοστό περίπου στο 95%. Και στους άλλους νομούς της Κρήτης υπάρχουν πολλά καταστήματα που ασχολούνται πλέον με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η ταχεία ανάπτυξη του τομέα αυτού και σε τοπικό επίπεδο, που μέχρι πρόσφατα εξαντλούνταν στις μεγάλες αλυσίδες και σε εξειδικευμένα ηλεκτρονικά καταστήματα αποκλειστικά για πωλήσεων μόνο μέσω διαδικτύου, τώρα έχει πάρει άλλη μορφή.

Οι 317 επιχειρήσεις στο νομό Ηρακλείου που πλέον πωλούν προϊόντα και διαδικτυακά ασχολούνται με φάρμακα, υφάσματα,έργα τέχνης,είδη σπιτιού,ένδυση, υπόδηση κ.α

φωτο αρχείου

Επιδότηση 5.000 ευρώ

Μάλιστα επειδή υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στην αγορά για το ηλεκτρονικό εμπόριο ο τζίρος του οποίου εκτινάχθηκε στις περιόδους καραντίνας το υπουργείο Ανάπτυξης προχωρά στην χρηματοδότηση μικρών επιχειρήσεων από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ με 5.000 ευρώ, για την δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου, με το συνολικό ποσό σε πρώτη φάση να φτάνει τα 80 εκατ. ευρώ όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης.

Τεράστιος όγκος  προϊόντων

Πάντως αν και το ηλεκτρονικό εμπόριο αποδείχθηκε σωτήριο για καταναλωτές και επιχειρήσεις εν μέσω αυτής της πρωτοφανούς υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, ο κλάδος καλείται να διανείμει έναν τεράστιο όγκο προϊόντων μέσα στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Η επέλαση του κορωνοιού που με σχεδόν βίαιο τρόπο άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες επιτάχυνε σίγουρα την διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου που παρουσιάζει μεγάλο ποσοστό αύξησης στη χώρα μας.

Οι κατηγορίες που αγοράζουν πιο πολύ online οι Έλληνες καταναλωτές έχουν να κάνουν με διακοπές/ταξίδια, έτοιμο φαγητό, ένδυση/υπόδηση & εξοπλισμό Η/Υ, έτοιμο φαγητό ,ηλεκτρονικές συσκευές, βιβλία, οικιακά είδη, είδη φαρμακείου, προσωπική Φροντίδα.

ΠΗΓΗ: ekriti.gr




ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ