ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Ακριβός καφές μετά το άνοιγμα της εστίασης – Αυξήσεις τιμών και σε ταβέρνες

Βαθιά το χέρι στην τσέπη πρέπει να βάλουν οι Κρητικοί καταναλωτές τώρα που άνοιξαν οι καφετέριες οι ταβέρνες και γενικότερα η εστίαση καθώς παρατηρείται αύξηση στις τιμές μετά το πολύμηνο λουκέτο που είχε επιβληθεί στα καταστήματα αυτά εξαιτίας της πανδημίας.

Αυτό καταγγέλουν στο Ράδιο Κρήτη ακροατές του σταθμού στο θέμα που ανέδειξε η εκπομπή του Λευτέρη Βαρδάκη.

“Πικρός” καφές για χιλιάδες πολίτες

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο καφές που στο κέντρο της πόλης τα Λιοντάρια σερβίρεται σε καταστήματα προς 3,80 ευρώ την ώρα που όπως λένε πριν τον περασμένο Νοέμβριο ο καταναλωτής πλήρωνε 3,50 ευρώ, δηλ παρατηρείται μια αύξηση 30 λεπτών του ευρώ.

Σε άλλη περίπτωση ακροατής έστειλε απόδειξη καταστήματος και μάλιστα δημοτικού που χρέωσε δύο πορτοκαλάδες και ένα καφέ εσπρέσο 7 ευρώ.

Δηλ από 2,50 ευρώ την κάθε πορτοκαλάδα σε μπουκάλι και 2 ευρώ τον καφέ.

Η απόδειξη με τα 7 ευρώ που πλήρωσε ακροατής του Ράδιο Κρήτη

Η απόδειξη με τα 7 ευρώ που πλήρωσε ακροατής του Ράδιο Κρήτη

Οι ανατιμήσεις που παρατηρούνται κυμαίνονται από 8 έως και 20% ανάλογα το κατάστημα ενώ και στις ταβέρνες που λειτουργούν στο νησί από τότε που άνοιξε η εστίαση οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα.

Αυξήσεις όμως παρατηρούνται και στις ταβέρνες με την αύξηση σε πολλές περιοχές της Κρήτης να ξεπερνά το 20%.

“Μπορεί το λουκέτο που επεβλήθη στην εστίαση να δημιούργησε πολλά οικονομικά προβλήματα στους ιδιοκτήτες ωστόσο δεν πρέπει να βγάλουν τα σπασμένα στην πλάτη των πολιτών” λένε οι Κρητικοί στο Ράδιο Κρήτη.

Δώρον άδωρον η μείωση του ΦΠΑ στο 13%

Να σημειώσουμε δε ότι η μείωση του ΦΠΑ από το 24 στο 13% ένα χρόνο πριν, το Μάιο του 2020 εξαιτίας της πανδημίας δεν είχε όφελος στους καταναλωτές αφού την διαφορά καρπώθηκαν οι ιδιοκτήτες με τις τιμές να μένουν σταθερές ή και να αυξάνονται τους καλοκαιρινούς μήνες.

Μεγάλο μέρος των επαγγελματιών της εστίασης έδειξε μια απροθυμία στο να περάσουν το σύνολο της μείωσης του ΦΠΑ (9%) στις τιμές καταλόγου, κάτι που από τις πρώτες ενδείξεις ήταν πιο εμφανές στις επιχειρήσεις που διαθέτουν καφέ.

Οι επαγγελματίες της εστίασης υποστήριζαν πως υπάρχουν μικρά περιθώρια μετακύλισης στις τιμές των προϊόντων, επισημαίνοντας ότι το προηγούμενο διάστημα είχαν απορροφήσει οι επιχειρήσεις τους τις αυξήσεις τόσο του ΦΠΑ όσο και του ειδικού φόρου στον καφέ και πλέον είναι δύσκολο για τις ίδιες να μειώσουν περαιτέρω τις τιμές τους.

Ένα μεροκάματο….

Σε κάθε περίπτωση η οικονομική κρίση που έχει πλήξει τα νοικοκυριά,οι χαμηλοί ή ανύπαρκτοι μισθοί των εργαζομένων και γενικότερα η κακή κατάσταση στην οικονομία δεν επιτρέπουν στους πολίτες να ξοδεύουν ένα μεροκάματο σχεδόν,αφού για χιλιάδες είναι πλέον πολυτέλεια να απολαύσουν έστω και ένα καφέ.

 

Πηγή : www.ekriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ