ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ Δήμος Κισάμου

Κίσαμος: Σκέψεις με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (Γράφει ο Μανώλης Ψωματάκης)

Παρευρέθηκε  στον αγιασμό στο ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ  ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης και ο δήμαρχος Κισάμου κύριος Γιώργος Μυλωνάκης μια κίνηση ιδιαίτερα τιμητική για εμάς. Παρατήρησαν τις αίθουσες διδασκαλίας μίλησαν στο τέλος του αγιασμού και παρευρέθηκαν στη συνάντηση με τους καθηγητές του ΕΠΑΛ, συνομιλώντας μαζί τους.

Η επίσκεψη είμαστε σίγουροι ότι ήταν μια ενέργεια που έδειχνε το ενδιαφέρον της πολιτείας (υπουργείου παιδείας – κυβέρνησης ) αλλά και του δήμου της πόλης. Πράγματι και ο υφυπουργός και ο δήμαρχος παρουσίασαν ως άθλο (τον πρώτο ανάμεσα σε τόσους άλλους) που κατάφεραν από τον Νοέμβριο του 2019 έως και σήμερα (9 μήνες) να διαμορφώσουν τον χώρο και να τοποθετήσουν τις έτοιμες ΠΡΟΚΑΤ αίθουσες, οι οποίες θεωρούνται κόσμημα στην ποιο τουριστική περιοχή της πόλης μας.

Θέλω προσωπικά να ευχαριστήσω και τους δυο γιατί:

1. Σκέφτηκαν ότι οι καθηγητές που διδάσκουν στο εν λόγω σχολείο βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο και έχουν τη δυνατότητα να επιβληθούν στα παιδιά και παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει περίφραξη, τα παιδιά δεν θα παίρνουν τα μηχανάκια για να πηγαίνουν βόλτα, δεν θα πηγαίνουν στις καφετέριες

2. Σκέφτηκαν ότι οι μαθητές του ΕΠΑΛ μπορούν να κάνουν το μάθημα της γυμναστικής όπως τα παλαιά χρόνια στις αλάνες και τα εγκαταλελειμμένα χωράφια. Άλλωστε σε τέτοιους χώρους μαθαίνουν ποδόσφαιρο και στη Βραζιλία με αποτέλεσμα να κάνουν εξαγωγή αθλητών.

3. Σκέφτηκαν ότι οι καθηγητές δεν πρέπει να κουράζονται με τις εργαστηριακές ώρες κατά συνέπεια δεν χρειάζονται εργαστήρια για τη φετινή χρονιά. Άλλωστε συμφώνησαν και ο υφυπουργός και ο δήμαρχος ότι μπορούν να γίνουν τα εργαστηριακά μαθήματα κατά το πλείστων σαν θεωρία. Π.χ. για να μάθουν να επεξεργάζονται μεταλλικούς ράβδους σε τόρνο κ.λ.π. μπορούν να το μάθουν με τη μέθοδο της νοηματικής από τον καθηγητή στον πίνακα, μπορούν να μάθουν τεχνολογία αυτοκινήτων, κολλήσεις με οξυγόνο, ηλεκτροκολλήσεις, λειτουργία καυστήρων, κλιματιστικών, ψυκτικών μονάδων  με τη μέθοδο της νοηματικής από τους καθηγητές τους στον πίνακα. Βέβαια δεσμεύτηκε ο κύριος δήμαρχος ότι μέχρι να τελειώσει η φετινή χρονιά θα έχει κατασκευαστεί το μεταλλικό κτίριο για την τοποθέτηση και λειτουργία των εργαστηρίων. Θα μπορούσαμε να το λάβουμε ως απειλή αλλά είμαστε αισιόδοξοι διότι σε παλαιότερη τοποθέτηση του η δέσμευση του ήταν μέχρι τα Χριστούγεννα 2020.

4. Το σημαντικότερο για το οποίο πρέπει να ευχαριστήσουμε είναι ότι για τη διαμόρφωση των χώρων για μετεγκατάσταση του ΓΕΛ & ΕΠΑΛ Κισάμου θα διατεθούν σχεδόν 3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ εάν είχαν πραγματοποιήσει δευτεροβάθμιο έλεγχο στο παλαιό κτιριακό συγκρότημα ίσως τα χρήματα να είχαν διατεθεί εκεί. Βέβαια ένας κακός συμπολίτης μας μου είπε αν διαθέσουν τόσα χρήματα για την πρόχειρη εγκατάσταση του σχολείου περιμένεις νέο? Παραδέχομαι ότι όσοι υποστηρίζουν κάτι τέτοιο είναι πράκτορες της μη κοινοβουλευτικής αντιπολίτευσης.

5. Επίσης με την διαμόρφωση των ΠΡΟΚΑΤ κατασκευών και την διάθεση επιπλέων των 3 εκατομμυρίων ευρώ δεν βιαζόμαστε για την κατεδάφιση του παλαιού συγκροτήματος και την κατασκευή νέου. Το νέο σλόγκαν θα είναι “Κάλιο να αργήσει παρά να γίνει Πρόχειρο”. Άλλωστε στη χώρα μας χρήματα έχουμε  και είναι σημαντικό να γνωρίζουμε να κάνουμε λογική διαχείριση.

6. Τέλος ότι και αν ακούσατε ή αν γράφτηκαν στο internet για τις μάσκες είναι απλά συκοφαντίες. Άκου λέει ήταν μάσκες του ΖΟΡΟ? Ντροπή, αυτό μονάχα έχω να πω.

Αξιότιμε κύριε υφυπουργέ, αγαπητέ συμπολίτη μας, επειδή έχετε δώσει συνεχή και σοβαρά δείγματα αυτού του ενδιαφέροντος σας για την Κίσαμο, σας προτείνω να είμαστε Η ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΣΤΗ ΚΡΗΤΗ και οι πρώτοι εκπαιδευτικοί, που θα γίνει αξιολόγηση τους. Θεωρώ ότι θα είμαστε εντελώς απαράδεκτοί ως καθηγητές, εάν δεν αναδείξουμε το σχολείο μας ως πρότυπο σε επίπεδο Ελλάδας και Ευρώπης μπορώ να πω.

Επειδή εγώ δεν έχω παιδιά στο δημοτικό, ελπίζω, μέχρι να συνταξιοδοτηθεί και ο τελευταίος από τους σημερινούς συνάδελφος μου, να έχει ξεκινήσει το νέο σχολείο του ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ.

Ελπίζω ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο αντιμετώπισα τα γεγονότα να συμβάλουν στην προώθηση των συμφερόντων της πόλης μας.

Κοινός θνητός – Εκπαιδευτικός

Μανώλης Ψωματάκης