ΕΛΛΑΔΑ

Εξ αποστάσεως οι εξετάσεις του χειμερινού εξαμήνου στα Πανεπιστήμια

Εξ αποστάσεως εξέταση το χειμερινό εξάμηνο για τα πανεπιστήμια, ενώ είναι αμφίβολο εάν το εαρινό εξάμηνο του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους λειτουργήσουν μαθήματα διά ζώσης, όπως ανέφερε ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Άγγελος Συρίγος.

Ο κ. Συρίγος τόνισε μέσα από αθηναϊκό τηλεοπτικό σταθμό ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κινείται στη λογική να μη λειτουργήσουν διά ζώσης τα πανεπιστήμια μέχρι το τέλος του ακαδημαϊκού έτους.

Όπως σημείωσε, «προβληματιστήκαμε πάρα πολύ για το επόμενο εξάμηνο, μήπως περιμένουμε μέχρι το Πάσχα και ανοίξουν τα πανεπιστήμια από το Πάσχα και μετά. Κινούμαστε στη λογική να μη λειτουργήσουν τα πανεπιστήμια διά ζώσης όλο το επόμενο εξάμηνο, μέχρι το τέλος». Όπως σημείωσε, θα γίνουν επίσημες ανακοινώσεις από το υπουργείο Παιδείας.

Ο πρύτανης του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου Νίκος Κατσαράκης, μιλώντας στη “Νέα Κρήτη”, επισήμανε πως τα πάντα είναι έτοιμα για την εξεταστική περίοδο. Οι εξετάσεις όπως διενεργήθηκαν το καλοκαίρι του 2020 και τον Σεπτέμβριο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο θα διενεργηθούν και φέτος. Το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, όπως υποστήριξε, έχει δείξει πνεύμα προετοιμασίας.

«Είμαστε έτοιμοι»

«Είμαστε έτοιμοι για την εξεταστική του Φεβρουαρίου, η οποία θα πραγματοποιηθεί εξ αποστάσεως. Οι εξετάσεις διενεργήθηκαν με αυτόν τον τρόπο και το καλοκαίρι και τον Σεπτέμβριο. Τα μαθήματα εξετάστηκαν κατά κύριο λόγο με εξ αποστάσεως μέσα. Οπότε είμαστε έτοιμοι. Υπάρχουν ασφαλώς ζητήματα με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Από τη στιγμή όμως που δεν υπάρχει άλλος τρόπος εξέτασης εξαιτίας της πανδημίας, δεν έχουμε επιλογές αυτή τη στιγμή. Εμείς προετοιμαζόμασταν για εξ αποστάσεως εκπαίδευση και έχουμε οργανώσει τα προγράμματα εξετάσεων. Η εξεταστική ξεκινάει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κατσαράκης.

Ο επίκουρος καθηγητής Συμβολικής και Δογματικής Θεολογίας στην Πατριαρχική Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης κ. Ιωάννης Λίλης έζησε, από την πλευρά του, τον διαδικτυακό τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών και κατέθεσε την άποψή του στη “Νέα Κρήτη” για τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας όπως διατυπώθηκαν μέσα από τις δηλώσεις του Άγγελου Συρίγου.

«Αναγκαστικά, θα πρέπει οι εξετάσεις να γίνουν εξ αποστάσεως. Μάλλον και οι εξετάσεις του εαρινού εξαμήνου θα γίνουν διαδικτυακά, καθώς φαίνεται πως τα κρούσματα δε μειώνονται σύμφωνα με τις εισηγήσεις των λοιμωξιολόγων. Σίγουρα, η διά ζώσης διδασκαλία είναι το πρώτο πράγμα για τον ακαδημαϊκό, αλλά πρέπει να προσαρμοστούμε εφόσον οι περιστάσεις το επιβάλλουν. Έστω και διαδικτυακά γίνεται το μάθημα. Εξ αποστάσεως ο ακαδημαϊκός μπορεί να δώσει κάποια εφόδια στους φοιτητές. Μπορούμε να κάνουμε λίγο υπομονή ακόμα. Και ελπίζω από τον Σεπτέμβριο να επιστρέψουμε στην κανονικότητα. Η ακαδημαϊκή γνώση θέλει το διαδίκτυο αλλά θέλει και την προσωπική επαφή», είπε ο κ. Λίλης.

Το εαρινό

Ο κ. Συρίγος εξήγησε ότι για το εαρινό εξάμηνο η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι να υπάρξει μια οριζόντια λύση για όλο το εξάμηνο, δηλαδή είτε διά ζώσης είτε εξ αποστάσεως μαθήματα, αναλόγως των επιδημιολογικών δεδομένων και των εισηγήσεων των ειδικών. «Δηλαδή να μην κάνουμε άλλα τον Μάρτιο και άλλα τον Απρίλιο και τον Μάιο. Οι προτάσεις θα κατατεθούν αφού δούμε τα επιδημιολογικά δεδομένα, ώστε να μας “πουν” τι μπορεί να γίνει το επόμενο εξάμηνο», εξήγησε ο υφυπουργός Παιδείας.

«Εμείς έχουμε υποστηρίξει ως πανεπιστημιακή κοινότητα πως θα πρέπει να εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες ώστε ένα μεγάλο μέρος των φοιτητών ή του συνόλου των φοιτητών να επιστρέψει στα πανεπιστήμια. Δε θεωρούμε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ο βέλτιστος τρόπος διδασκαλίας. Θεωρούμε πως πρέπει σταδιακά να ληφθούν τα μέτρα ώστε οι φοιτητές να επιστρέψουν στα αμφιθέατρα. Αυτό πρέπει να γίνει για παράδειγμα με μικρότερες ομάδες φοιτητών, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε περισσότερους διδάσκοντες. Το ζήτημα των μεταπτυχιακών υποτρόφων δεν προχώρησε. Δηλαδή, η χορήγηση υποτροφιών σε φοιτητές ώστε να διδάσκουν σε φροντιστήρια δεν προχώρησε, ενώ είχε αναγγελθεί από τον κ. Διγαλάκη. Αυτό συνέβη εξαιτίας του εγκλεισμού. Αναμένεται να δούμε εάν θα υπάρξουν μεταπτυχιακές υποτροφίες οι οποίες θα στηρίξουν τα εργαστήρια. Η γνώμη μας είναι ότι δεν πρέπει να επαναπαυτούμε. Τηρώντας τα μέτρα κατά του κορωνοϊού, υποστηρίζουμε πως οι φοιτητές πρέπει να επιστρέψουν στον φοιτητικό τους χώρο. Δε γνωρίζουμε τα υγειονομικά μέτρα. Θέλω να επιστήσω την προσοχή στους υπευθύνους πως η κατάσταση με τα πανεπιστήμια δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι φοιτητές πρέπει να επιστρέψουν με ασφάλεια στα πανεπιστήμια. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί αυτή να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία. Πρέπει να βρεθούν λύσεις οι οποίες να είναι προς όφελος των φοιτητών. Οι φοιτητές πρέπει να ξέρουν τι θα κάνουν με τις σπουδές τους. Μέσα στο εξάμηνο πρέπει να βρεθεί τρόπος αποτελεσματικός επιστροφής των φοιτητών στα αμφιθέατρα. Δεν υπάρχει κανένας πρύτανης που να μην τονίζει ότι πρέπει να επιστρέψουμε στα αμφιθέατρα. Δεν πρέπει να μονιμοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση», αναφέρει ο κ. Κατσαράκης.

Τι θα γίνει με τα εργαστήρια

Τις επόμενες ημέρες οι ανακοινώσεις

Όσον αφορά στα εργαστήρια και τις πρακτικές ασκήσεις των φοιτητών που απαιτούν φυσική παρουσία, ο κ. Συρίγος σημείωσε, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ότι έχει ζητηθεί από τα πανεπιστήμια να δώσουν στοιχεία στο υπουργείο Παιδείας για τα προγράμματα, τα οποία θα κατατεθούν στην Επιτροπή των λοιμωξιολόγων. Τις επόμενες ημέρες, όπως είπε, θα γίνουν ανακοινώσεις.

Ο κ. Κατσαράκης μεταξύ άλλων τόνισε πως πρέπει να υπάρχει μια σταθερότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να λέγονται άλλες ειδήσεις τη μία μέρα και άλλες την άλλη μέρα. Το όποιο σχέδιο στην εκπαίδευση πρέπει να είναι ρεαλιστικό και στοχο-προσηλωμένο, όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

 

 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ – ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ