Νομός Χανίων

Χανιά – Πολυτεχνείο Κρήτης: Δεν έγινε ποτέ ο κόμβος στο σημείο που σκοτώθηκαν ο Γιάννης και η Στέλλα

Έξι χρόνια μετά τον θάνατο της 20χρονης Στέλλας και του 19χρονου Γιάννη, που παρασύρθηκαν από Ι.Χ. στα Κουνουπιδιανά Ακρωτηρίου, η υπόσχεση της Πολιτείας για την κατασκευή τριών κόμβων και έργων οδικής ασφάλειας στην περιοχή παραμένει ακόμα σε στάδιο μελέτης. Την ίδια στιγμή, η μητέρα της άτυχης κοπέλας σε επιστολή της με αφορμή το δευτεροβάθμιο δικαστήριο για την υπόθεση εκφράζει την πικρία της, που παρά τις προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας, το έργο δεν έχει ακόμα κατασκευαστεί.

Τον Αύγουστο του 2019, δύο χρόνια μετά το δυστύχημα που στέρησε τη ζωή στα δύο νέα παιδιά συγκλονίζοντας το πανελλήνιο, ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης ανακοίνωνε τα στοιχεία της μελέτης και το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών για την αναβάθμιση του δρόμου- “καρμανιόλα”. Ένα μήνα μετά, η μελέτη θα ήταν έτοιμη. Πέρασαν τέσσερα χρόνια και μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, μετά από ευρεία σύσκεψη στην Αντιπεριφέρεια Χανίων, συμφωνήθηκαν οι τελικές διορθώσεις.

Όπως εξήγησε στη “Νέα Κρήτη” ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ κ. Άρης Παπαδογιάννης, «στη σύσκεψη αυτή, που συμμετείχαν ο πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης, η διοίκηση του ΟΑΚ, στελέχη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, καθώς και εκπρόσωπος της αναδόχου μελετητικής εταιρείας, έγιναν οι τελευταίες παρατηρήσεις, ώστε να ενσωματωθούν στη μελέτη και να πάρει την τελική της μορφή».

Ο ίδιος εμφανίστηκε αισιόδοξος πως σύντομα με την ολοκληρωμένη μελέτη θα μπορεί να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση και να προχωρήσει η δημοπράτηση.

Η προσπάθεια για την οδική ασφάλεια στην περιοχή άρχισε από την τοπική κοινωνία και από τους γονείς των αδικοχαμένων νέων. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε στη συνέχεια πρωτοβουλία και ανέθεσε στην Περιφέρεια το έργο, με τον ΟΑΚ να εκπονεί τη μελέτη. Η μελέτη για το πολυπόθητο έργο περιλαμβάνει τρεις κυκλικούς κόμβους, πρόσθετες διαβάσεις πεζών, προστατευτικά κιγκλιδώματα στα πεζοδρόμια και διαχωρισμό των λωρίδων κυκλοφορίας. Προβλέπει ακόμα σημαντικές αλλαγές στην κυκλοφορία οχημάτων και πεζών στο τμήμα από το πρώην Πολυκλαδικό Λύκειο μέχρι και την είσοδο στον οικισμό των Κουνουπιδιανών.

Σημειώνεται πως από την εξέταση του ιστορικού, τις επιτόπου αυτοψίες και τη διαβούλευση με το Πολυτεχνείο της Κρήτης και τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, συμφωνήθηκε ότι ο κύριος παράγοντας των ατυχημάτων στον συγκεκριμένο δρόμο είναι η υπερβολική ταχύτητα. Δευτερογενείς παράγοντες είναι η αδυναμία διενέργειας αριστερών στροφών από τους οδηγούς με ασφαλή και νόμιμο τρόπο, ο μη διαχωρισμός και η προστασία των πεζών και ποδηλατών από τα αυτοκίνητα, οι παρόδιες χρήσεις, η έλλειψη προσβάσεων και η αυξημένη παραβατικότητα του συνόλου των χρηστών.

«Πικρή νίκη η δικαστική απόφαση»

Η πολυετής καθυστέρηση, ωστόσο, κάνει τη μητέρα της Στέλλας, Βαρβάρα Γιοράν, με αφορμή και την πρόσφατη δικαστική απόφαση για καταδίκη του 26χρονου οδηγού σε ποινή έξι ετών και εννέα μηνών, να εκφράζει την πικρία της.

«Η δικαστική απόφαση είναι για μας μία πικρή νίκη, που σε καμία περίπτωση δε θα την πεις ποτέ δικαίωση, γιατί τα παιδιά μας δε γυρίζουν πίσω και γιατί στο ίδιο σημείο πιθανόν να σκοτωθούν ακόμα άνθρωποι, τα παιδιά κάποιων, οι γονείς, τα αδέρφια… Δυστυχώς, επίσης, δεν καταφέραμε, παρά τις προσπάθειές μας όλα αυτά τα χρόνια, να κατασκευαστεί ένας κυκλικός κόμβος στον δρόμο του Πολυτεχνείου Κρήτης», σημειώνει η κ. Γιοράν.

 

Πηγή: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ