Νομός Χανίων

Χανιά: Σοκαριστικό περιστατικό βίας σε Ειδικό Σχολείο – Μαθητής έσπασε τα δάχτυλα αναπληρώτριας εκπαιδευτικού – Άμεση ενίσχυση των δομών ζητούν οι Ενώσεις Εκπαιδευτικών

Ένα απίστευτο περιστατικό στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Χανίων, με έναν μαθητή να τραυματίζει σοβαρά στα δάκτυλα του χεριού μια αναπληρώτρια εκπαιδευτικό, έρχεται να αναδείξει όλη τη γύμνια της ειδικής εκπαίδευσης και το προβληματικό πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί. Όπως κατήγγειλε την περασμένη Τετάρτη η εκπαιδευτικός, ο μαθητής της γύρισε τα δάκτυλα και χρειάστηκε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο Χανίων όπου διαπιστώθηκε ο σοβαρός τραυματισμός των άκρων της, σε βαθμό τέτοιο που για να αποκατασταθούν θα απαιτηθεί χειρουργική επέμβαση.

Η καθηγήτρια είχε προσληφθεί με την δεύτερη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών και είχε αναλάβει καθήκοντα μόλις λίγες ημέρες πριν. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το περιστατικό δεν διευκρινίζονται, ωστόσο όπως επεσήμανε στο neakriti.gr, ο πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Χανίων κ. Χρήστος Μπέλμπας, οι εκπαιδευτικοί των ειδικών σχολείων έχουν γνώση των απρόοπτων και των δυσκολιών που πιθανόν κληθούν να αντιμετωπίσουν στη διάρκεια της εκτέλεσης του έργου τους. Το πρόβλημα προκύπτει λόγο των ελλείψεων επαρκούς εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, σύμφωνα με τον ίδιο.

«Επειδή οι συνάδελφοι είναι αναγκασμένοι να επιτελούν το εκπαιδευτικό τους έργο και ταυτόχρονα να κάνουν φύλαξη, είναι περισσότερο εκτεθειμένοι σε τέτοιες επιθετικές συμπεριφορές. Όπως μας καταγγέλλουν, δεν μπορούν να ανασάνουν και δεν είναι λίγες οι φορές που δεν μπορούν να απουσιάσουν από το μάθημα ή την ώρα του διαλλείματος ούτε για τουαλέτα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων.

Η πρόταση της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Χανίων

Με αφορμή το περιστατικό, που πάντως δεν είναι το μοναδικό που συμβαίνει σε σχολείο ειδικής αγωγής, η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Χανίων διατυπώνει το αίτημα της για αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των ειδικών σχολείων. Προτείνει την καθιέρωση ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και συγχρόνως ειδικού βοηθητικού προσωπικού, προς όφελος και των μαθητών, αλλά και προκειμένου να επιτελεί καλύτερα το δύσκολο έργο του ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής.

Θέτει όμως και μια ακόμη παράμετρο που αφορά στον τρόπο διάγνωσης και αξιολόγησης των παιδιών που χρήζουν ειδικής αγωγής. «Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. θα πρέπει να είναι στελεχωμένα και αδιαμεσολάβητα να εκδίδουν αξιολογικές εκθέσεις που αφορούν στη φοίτηση μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις αντίστοιχες εκπαιδευτικές δομές. Μάλιστα οι εκθέσεις θα πρέπει να εκδίδονται εγκαίρως κι αυτό γιατί ο ψυχισμός των εφήβων συνεχώς αλλάζει», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Χρήστος Μπέλμπας, ο οποίος τόνισε παράλληλα την ανάγκη να μην υπάρχουν παρεμβάσεις σε σχέση με την ακριβή διάγνωση.

Η εμπειρία ωστόσο των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής πανελλαδικά αλλά και τοπικά, έχει δείξει, ότι υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες οι γονείς δεν αποδέχονται τις ειδικές ανάγκες των παιδιών τους, παρεμβαίνουν στην διαδικασία αξιολόγησης και κατ επέκταση στην επιλογή της δομής στην οποία αυτά πρέπει να φοιτήσουν. Έτσι, συναντώνται δυστυχώς μαθητές που πάσχουν από βαριά σχιζοφρένια και ενώ θα έπρεπε να έχει αποφασιστεί κατ οίκον διδασκαλία, εν τέλει φοιτούν σε σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με ότι αυτό συνεπάγεται για τις σχολικές κοινότητες.

Το περιστατικό με τον τραυματισμό της αναπληρώτριας εκπαιδευτικού από μαθητή, είναι το δεύτερο που καταγράφεται στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Κατάρτισης. Πριν από περίπου ένα χρόνο, μαθητής με αυτισμό έριξε στο έδαφος μαθήτρια, με αποτέλεσμα να υποστεί πολλαπλά τραύματα στον εγκέφαλο και να χρειαστεί νοσηλεία πολλών εβδομάδων στο νοσοκομείο Χανίων. Το εν λόγο περιστατικό είχε συμβεί ενώ στο χώρο βρίσκονταν τουλάχιστον πέντε εκπαιδευτικοί. Μάλιστα ο διευθυντής του ΕΕΕΕΚ Χανίων, μαζί με κοινωνική λειτουργό και σχολική νοσηλεύτρια, ήταν εκείνοι που μετέφεραν την τραυματισμένη μαθήτρια στο νοσοκομείο, λόγο αδυναμίας του ΕΚΑΒ να σπεύσει άμεσα.

 

 

Πηγή: neakriti.gr





ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ