Εστιατόριο παραδοσιακής κουζίνας σε χωριό έξω από το Ηράκλειο, επισκέφθηκε πρόσφατα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών ξενοδοχείων Γιώργος Πελεκανάκης και διαπίστωσε ότι απουσίαζαν οι τοπικές ετικέτες κρασιού.
Δυστυχώς, δεν είναι το μόνο, σύμφωνα με τις επισημάνσεις του
«Η Κρήτη, τονίζει έχει κατακτήσει εδώ και χρόνια τη φήμη ενός γαστρονομικού προορισμού με παγκόσμια απήχηση.
Οι επισκέπτες αναζητούν την αυθεντική κρητική εμπειρία, η οποία ξεκινά από το ελαιόλαδο, τα παραδοσιακά τυριά, τα βότανα, τις συνταγές που μεταδίδονται από γενιά σε γενιά.
Όμως, μέσα σε αυτή την εικόνα αυθεντικότητας, υπάρχει μια εκκωφαντική απουσία, το κρητικό κρασί.
Δυστυχώς, σχεδόν σε όλα τα εστιατόρια του νησιού (και στα ξενοδοχεία) και ακόμη περισσότερο σε εκείνα που βρίσκονται σε οινοπαραγωγικές περιοχές όπως στις Αρχάνες, στα Πεζά, στην Μεσαρά, κλπ, σπάνια θα συναντήσει κανείς κρασιά τοπικών οινοποιών στον κατάλογο.
Αντίθετα οι κατάλογοι γεμίζουν με «γνωστές» ετικέτες εκτός Κρήτης ή ακόμη και φθηνά εισαγόμενα κρασιά ή χύμα «δικής μας» παραγωγής, συχνά άσχετα με τη γαστρονομική ταυτότητα του τόπου.»
Όπως τονίζει ο κ. Πελεκενάκης «το φαγητό και το κρασί είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος· δεν γίνεται να μιλάμε για «τοπική κουζίνα» και να παρακάμπτουμε το κρασί που γεννιέται δίπλα στο αμπέλι.»
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι : «Χρειάζεται συντονισμός ανάμεσα σε εστιάτορες, ξενοδοχεία, οινοποιούς και τοπικές αρχές με οργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων για το προσωπικό, προγράμματα προβολής τοπικών κρασιών, κινήσεις ενίσχυσης των οινοτουριστικών διαδρομών.
Γιατί, όπως λέει, αν δεν μπορούμε να στηρίξουμε εμείς οι ίδιοι το κρασί του τόπου μας, πώς περιμένουμε να το αναγνωρίσει και να το αγαπήσει ο ξένος επισκέπτης;»
Τα τελευταία χρόνια η Κρήτη έχει αποκτήσει την εικόνα μιας δυναμικής περιοχής παραγωγής κρασιών ποιότητας.
Αυτό αποτυπώνεται και στην μεγάλη ζήτηση που έχουν τα πακέτα «wine tasting», δηλαδή δοκιμής κρασιού, από τους τουρίστες.






















