ΚΡΗΤΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κρήτη: Πως αντιμετωπίζουν τα ξενοδοχεία την λειψυδρία – Εκπαίδευση προσωπικού ευαισθητοποίηση πελατών

Οι ξενοδόχοι, εφαρμόζουν στα συγκροτήματά τους στρατηγικές για την εξοικονόμηση νερού για την βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος, ειδικά αυτή την εποχή που υπάρχει έντονο πρόβλημα λειψυδρίας. Σύμφωνα με τον Γιώργος Πελεκανάκη πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, οι προσπάθειες εξοικονόμησης νερού είναι κρίσιμες για τη διαχείριση της υπερκατανάλωσης .

Οι πρωτοβουλίες αυτές περιλαμβάνουν:

Την εγκατάσταση συστημάτων χαμηλής ροής, όπως:

  • Τουαλέτες με διπλή ροή για εξοικονόμηση νερού.
  • Χρήση βρυσών και ντους με μειωμένη ροή νερού.
  • Αυτόματο σύστημα άρδευσης στους κήπους, τις πιο δροσερές ώρες.
  • Χρήση αισθητήρων κίνησης στις βρύσες και τις τουαλέτες για την αποφυγή σπατάλης νερού.
  • Εγκατάσταση συστημάτων αυτόματης άρδευσης στους κήπους που προσαρμόζουν την ποσότητα νερού ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.
  • Παρακολούθηση της κατανάλωσης νερού σε πραγματικό χρόνο, με τη χρήση έξυπνων μετρητών.
  • Ανίχνευση και άμεση επιδιόρθωση διαρροών.

Εκπαίδευση προσωπικού και ευαισθητοποίησης πελατών:

Παροχή οδηγιών στους πελάτες για τον περιορισμό της κατανάλωσης νερού μπορούν να συμμετέχουν με διάφορους τρόπους, όπως η επαναχρησιμοποίηση πετσετών, η αλλαγή σεντονιών μόνο κατόπιν επιθυμίας τους.

Φυτεύσεις με φυτά που απαιτούν λιγότερο νερό. Σχεδιασμός εξωτερικών χώρων με μεθόδους που ελαχιστοποιούν την ανάγκη για άρδευση, όπως η χρήση χαλικιού και άλλων υλικών που δεν απαιτούν νερό. Εγκατάσταση συστημάτων βιολογικού καθαρισμού για την επεξεργασία και επαναχρησιμοποίηση του νερού για άρδευση κήπων.

Η κατανάλωση νερού από έναν τουρίστα μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με διάφορους παράγοντες όπως ο τύπος καταλύματος, οι δραστηριότητες και οι καιρικές συνθήκες.

Ωστόσο, σύμφωνα με μελέτες και στοιχεία από διάφορες πηγές, εκτιμάται ότι η κατανάλωση νερού από έναν τουρίστα στην Κρήτη, μπορεί να φτάσει τα 400 έως 500 λίτρα την ημέρα.

Περιλαμβάνονται, κατανάλωση νερού στο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Ντους και μπάνιο, τουαλέτα, νιπτήρας. Κολύμπι και άλλες δραστηριότητες σε πισίνες. Κατανάλωση νερού για την προετοιμασία φαγητού και ποτών στα εστιατόρια του ξενοδοχείου, πλύσιμο πιάτων και ποτηριών. Πλύσιμο ρούχων στις υπηρεσίες καθαριστηρίου καθώς και υπηρεσίες Spa και κέντρα ευεξίας.

Οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες πρέπει να είναι συνεχείς, ενώ η ευαισθητοποίηση του προσωπικού και των επισκεπτών απαιτεί επίσης συνεχή προσπάθεια.





ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ