Εκατοντάδες πολίτες ταλαιπωρήθηκαν χθες στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, λόγω του απαγορευτικού απόπλου των πλοίων, τα οποία έμειναν δεμένα εξαιτίας των θυελλωδών ανέμων.
Το απαγορευτικό απόπλου είναι το διοικητικό μέτρο που εφαρμόζεται, για τη διασφάλιση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της ζωής των επιβατών, του πληρώματος και της προστασίας του περιβάλλοντος. Λήγει μετά τη βελτίωση των δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Υπάρχουν πολλές καταγγελίες ανθρώπων που δεν έλαβαν την Πέμπτη το ενημερωτικό email της πλοιοκτήτριας εταιρείας για το απαγορευτικό. Τουναντίον έλαβαν ειδοποίηση να είναι νωρίτερα στο λιμάνι.
Τι γίνεται όμως τα χαμένα εισιτήρια; Τι προβλέπει η νομοθεσία για τέτοιες περιπτώσεις;
Σε περίπτωση απαγορευτικού απόπλου, οι επιβάτες έχουν τρεις βασικές επιλογές, ανάλογα με την πολιτική της κάθε ακτοπλοϊκής εταιρείας. Η πρώτη είναι η επιστροφή του πλήρους ποσού του εισιτηρίου. Στην περίπτωση αυτή, η διαδικασία περιλαμβάνει την προσκόμιση του εισιτηρίου, είτε σε φυσική είτε σε ηλεκτρονική μορφή, ώστε να δρομολογηθεί η επιστροφή του ποσού μέσω μετρητών ή τραπεζικής συναλλαγής.
Η δεύτερη επιλογή είναι η μετατροπή του εισιτηρίου σε ανοικτής ημερομηνίας. Ένα τέτοιο εισιτήριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μελλοντικό ταξίδι της ίδιας εταιρείας, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, που συνήθως φτάνει έως και τον έναν χρόνο. Ο κάτοχος επιλέγει αργότερα την ημερομηνία ταξιδιού, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαθεσιμότητα.
Η τρίτη επιλογή αφορά την αλλαγή ημερομηνίας ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, και προορισμού. Ο επιβάτης μπορεί να μεταφέρει το ταξίδι του σε άλλη ημερομηνία με το ίδιο δρομολόγιο ή να επιλέξει διαφορετική γραμμή της εταιρείας, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις και η πολιτική της το επιτρέπει.
Κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία εφαρμόζει τις δικές της διαδικασίες για την αντιμετώπιση των ματαιώσεων δρομολογίων. Για τον λόγο αυτό, είναι απαραίτητη η άμεση επικοινωνία με την εταιρεία ή το ταξιδιωτικό γραφείο από το οποίο αγοράστηκε το εισιτήριο. Οι επιβάτες που έχουν κάνει κράτηση μέσω πρακτορείου συνήθως εξυπηρετούνται μέσω του ίδιου καναλιού.
Οι ανακοινώσεις των εταιρειών είναι διαθέσιμες στις ιστοσελίδες τους και, σε πολλές περιπτώσεις, αποστέλλονται και ενημερωτικά μηνύματα στους επιβάτες. Οι ιστότοποι του Λιμενικού παρέχουν επίσης συνεχή ενημέρωση για τις καιρικές συνθήκες και τα απαγορευτικά απόπλου που βρίσκονται σε ισχύ.
Για τη διευκόλυνση των διαδικασιών, συνιστάται οι επιβάτες να έχουν μαζί τους το εισιτήριο και τυχόν αποδεικτικά στοιχεία πληρωμής. Αυτό επιταχύνει την επιστροφή χρημάτων ή την αλλαγή κράτησης.
Ποιες είναι οι αποζημιώσεις για την ταλαιπωρία
Εάν η άφιξη στον προορισμό σας καθυστερήσει, σύμφωνα με τους νόμους δικαιούστε αποζημίωσης, για ποσό που εξαρτάται από τη διάρκεια της καθυστέρησης. Το ελάχιστο ποσό είναι το 25% της τιμής του εισιτηρίου και αντιστοιχεί σε
- Καθυστέρηση 1 ώρας σε ταξίδι έως 4 ώρες.
- Καθυστέρηση 2 ωρών σε ταξίδι από 4 έως 8 ώρες.
- Καθυστέρηση 3 ωρών σε ταξίδι από 8 έως 24 ώρες.
Για κάθε επιπλέον ώρα καθυστέρησης η αποζημίωση είναι στο 50% του εισιτηρίου.






















