Γεύση - Ψυχαγωγία

ΕΦΕΤ-Τροφικές αλλεργίες: Οδηγίες για το πως να παραγγέλνουμε με ασφάλεια φαγητό απ’ έξω

Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), με ανάρτησή του στα social media, εξέδωσε πέντε οδηγίες για να νιώθει ασφάλεια ο κόσμος με τροφική αλλεργία, όταν παραγγέλνει κάτι απ’ έξω.

Ανάμεσα στις καθησυχαστικές οδηγίες για την τροφική αλλεργία, συμπεριλαμβάνεται η φροντίδα και η πρόληψη, για την οποία ο ΕΦΕΤ κάνει λόγο πως «δεν ξεχνάμε να ρωτήσουμε τον κόσμο, με τον οποίο βγαίνουμε για φαγητό, εάν έχει δυσανεξία κάπου».

Η ενημέρωση, σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ, είναι αυτή που καταλυτικό ρόλο καθώς πρέπει το εστιατόριο, στο οποίο βγαίνει κάποιος, να ξέρει για τυχόν τροφική αλλεργία και για τα παραδείγματα τροφίμων που μπορούν να προκαλέσουν αντίδραση.

ΕΦΕΤ: Οι 5 οδηγίες του για την τροφική αλλεργία

*Είμαστε ενήμεροι για πιθανές τροφικές αλλεργίες. Αν παραγγέλνουμε και για άλλα άτομα, δεν ξεχνάμε να τους ρωτήσουμε αν κάποιος έχει τροφική αλλεργία ή δυσανεξία

*Ενημερώνουμε κάθε φορά το εστιατόριο για την τροφική μας αλλεργία. Εάν κάνουμε παραγγελία μέσω εφαρμογής, δεν βασιζόμαστε στην υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων αλλά καλούμε απευθείας το εστιατόριο και βεβαιωνόμαστε ότι καταλαβαίνουν την αλλεργία.

*Είμαστε σαφείς. Δίνουμε παραδείγματα τροφίμων που θα μπορούσαν να προκαλέσουν την αντίδραση.

*Ζητάμε από το εστιατόριο να επισημάνει το δοχείο που περιέχει το δοχείο χωρίς αλλεργιογόνα έτσι ώστε όταν φτάσει το γεύμα μας, να είναι διακριτό και να μην υπάρχει κίνδυνος να μην αναμειχθεί με τα υπόλοιπα γεύματα για αποφυγή διασταυρούμενης επιμόλυνσης

*Ακολουθούμε το ένστικτό μας. Έαν το άτομο, από το οποίο παραγγέλνουμε δεν καταλαβαίνει την αλλεργία ή τη δυσανεξία, ζητάμε να μιλήσουμε με τον υπεύθυνο. Εάν εξακολουθούμε να μην είμαστε σίγουροι, είναι καλύτερο να παραγγείλουμε απ’ αλλού.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ