ΚΡΗΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Νέο σχολικό έτος: Πάνω από 1.400 τα πιθανά κενά εκπαιδευτικών στην Κρήτη

Πάνω από 1.000 στην πρωτοβάθμια και πάνω από 400 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι τα πιθανά κενά των εκπαιδευτικών μόνο στον νομό Ηρακλείου, όπως λένε οι εκπαιδευτικοί που μετέχουν στο ΠΥΣΠΕ και το ΠΥΣΔΕ αντίστοιχα, εκφράζοντας τη βαθιά ανησυχία τους για το κατά πόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα είναι σε θέση μόλις χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία να έχει καλύψει όσο γίνεται περισσότερα κενά, για να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Αυτοί οι αριθμοί αφορούν κυρίως στους αναπληρωτές, όπως ξεκαθαρίζουν οι ίδιοι, ενώ από την περασμένη Παρασκευή μέχρι και το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας, καθοριστικής σημασίας εκτιμάται πως θα είναι η διαδικασία των ηλεκτρονικών δηλώσεων από τους αναπληρωτές, ως προς τα κενά που οι ίδιοι επιθυμούν να καλύψουν.

Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε στο neakriti.gr ο αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου Γιώργος Μακράκης, «είμαστε σε φάση που ολοκληρώνονται οι υπηρεσιακές μεταβολές. Έχουν γίνει δηλαδή οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις και τώρα είμαστε στη διαδικασία την επόμενη εβδομάδα να τοποθετηθούν νεοδιόριστοι της Γενικής και της Ειδικής Αγωγής».

Για τα πιθανά κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο Γιώργος Μακράκης λέει: «Στον νομό Ηρακλείου έχουμε μόλις 74 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα έχουμε πάρα πολλές ανάγκες αναπληρωτών εκπαιδευτικών για να καλύψουν τα κενά που υπάρχουν». Και μας τα αναλύει, λέγοντας πως στη Γενική Αγωγή στις δύο βασικές ειδικότητες, που είναι οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί, τα κενά ξεπερνούν τα 460. Συγκεκριμένα, 230 με 240 υπολογίζουμε τα κενά των νηπιαγωγών και 200 με 220 τα κενά των δασκάλων. Και προφανώς υπάρχουν και πάρα πολλές ανάγκες που έχουν να κάνουν και με τις ειδικότητες (γυμναστών, εικαστικών, θεατρολόγων, Πληροφορικής, μουσικών), που και αυτά τα κενά στο σύνολό τους ξεπερνούν τα 250!

Ο Γιώργος Μακράκης κάνει λόγο και για άλλα σημαντικά κενά στην Ειδική Αγωγή.

«Στα Ειδικά Σχολεία και Τμήματα Ένταξης που αφορούν δημοτικά και νηπιαγωγεία οι ανάγκες ξεπερνούν τις 100. Και έχουμε και πάρα πολλές ανάγκες που έχουν να κάνουν με την Παράλληλη Στήριξη, που εκεί κάθε χρόνο χρειαζόμαστε περίπου 400 εκπαιδευτικούς για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες. Άρα μιλάμε για έναν μεγάλο αριθμό, πάνω από 1.000 εκπαιδευτικές ανάγκες, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, ώστε να πούμε ότι ξεκινάμε με αξιοπρεπείς όρους», σύμφωνα με τον ίδιο.

Ως προς το χρονοδιάγραμμα, ο Γιώργος Μακράκης επισημαίνει: «Ξεκίνησαν από την Παρασκευή 18 Αυγούστου οι δηλώσεις προτίμησης των υποψήφιων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί την επόμενη Παρασκευή 25 Αυγούστου. Τέλη Αυγούστου αναμένεται η πρόσληψη της πρώτης φάσης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Και η διαδικασία ανάληψης της υπηρεσίας τους θα γίνει στις 7 και 8 Σεπτεμβρίου, δηλαδή στο… “παρά πέντε” πραγματικά του επίσημου ανοίγματος, που είναι στις 11 Σεπτεμβρίου. Αυτό που εμείς διεκδικούμε είναι η κάλυψη όλων των κενών να γίνει στην πρώτη φάση και οι ελλείψεις που ενδεχομένως θα υπάρξουν να καλυφθούν το επόμενο διάστημα».

Η κατάσταση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Το αιρετό τακτικό μέλος του ΠΥΣΔΕ Ηρακλείου Παναγιώτης Σάπιος λέει για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στον νομό Ηρακλείου: «Εμείς ζητάμε διορισμούς. Μόνο έτσι θα λυθούν τα προβλήματα. Φέτος ειδικά και λόγω των εκλογών καθυστέρησαν πάρα πολλές διαδικασίες. Πρέπει κάθε χρόνο το υπουργείο μέχρι τις 30 Ιουνίου να έχει κάνει τις υπηρεσιακές μεταβολές που είναι στη δικαιοδοσία του, διότι αναγκαζόμαστε στον Δεκαπενταύγουστο να ζητάμε ενέργειες από τους συναδέλφους. Και αυτό έχει και ένα κόστος στην καλή λειτουργία μας. Κάποιοι δεν έχουν δει ότι πρέπει να κάνουν κάποιες ενέργειες. Και έτσι τα κενά παραμένουν πολλά. Δηλαδή περίπου 440 στον νομό Ηρακλείου. Και πρέπει να πούμε ότι έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τα κενά της Ειδικής Αγωγής, ιδιαίτερα στην Παράλληλη και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Στο σημείο αυτό επισημαίνει ότι «ενώ έχουμε 40 κενά φιλολόγων στη Γενική, έχουμε 80 Παράλληλης… Και μπορεί να συμβαίνει και το εξής: Να έρθει ο συνάδελφος για την Παράλληλη και στο τμήμα που θα πρέπει να μπει για το παιδί που τον έχει ανάγκη να μην έχει ακόμα έρθει ο καθηγητής της Γενικής».

Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Σάπιο, «υπάρχει και μία τιμωρητική διάθεση απέναντι στους αναπληρωτές, που όλοι ξέρουμε πόσο μεγάλο βάρος στην εκπαίδευση σηκώνουν. Εάν για κάποιο λόγο κάποια στιγμή που τους καλούν αρνηθούν να παρουσιαστούνε γιατί κάτι προέκυψε και αυτό είναι πολύ πιθανό όταν τους καλούν τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο, τότε έχουν μια τιμωρητική ποινή που τους αποκλείει για δύο χρόνια, δηλαδή για την τρέχουσα αλλά και για την επόμενη χρονιά»…

Καταλήγοντας, ο Παναγιώτης Σάπιος υπενθυμίζει ότι παλιότερα ο αποκλεισμός τους ήταν μόνο για τη συγκεκριμένη σχολική χρονιά και θα μπορούσε κανείς να δεχτεί κάτι τέτοιο ως περισσότερο λογικό. Δεν έχει όμως βάση λογικής, όπως λέει, να αποκλείονται οι άνθρωποι αυτοί για δύο χρόνια.

Στο μεταξύ, το neakriti.gr προσπάθησε να καταγράψει και τις θέσεις των διευθυντών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά η επικοινωνία μαζί τους δεν κατέστη δυνατή.

«Θα ξεκινήσουμε χωρίς κενά»

«Στις 11 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία, τα βιβλία τυπώνονται από τον Απρίλιο, οι καθηγητές και οι αναπληρωτές είναι ενήμεροι κι έτοιμοι», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, μιλώντας στον ΑΝΤ1, και διαβεβαίωσε ότι «η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει χωρίς κενά».

«Μπορεί να παρουσιαστούν κενά, όμως το υπουργείο είναι έτοιμο να τα αναπληρώσει», συμπλήρωσε σχετικά.

Αναφορικά με το ολοήμερο σχολείο, είπε πως θα επεκταθεί και σε άλλα σχολεία, καθώς, όπως είπε η υφυπουργός Παιδείας, έχει ήδη “αγκαλιαστεί” από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του.

Όσον αφορά στο πρόβλημα στέγασης των εκπαιδευτικών σε τουριστικές περιοχές, η Ζέττα Μακρή αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες των Δήμων, αλλά και στο συμβολικό επίδομα των 100 ευρώ και διαβεβαίωσε πως το υπουργείο λαμβάνει πρωτοβουλίες για τη στέγαση εκπαιδευτικών και φοιτητών.

«Οι αναπληρωτές μπορούν να παρουσιαστούν και ηλεκτρονικά», σημείωσε για την πλήρωση κενών θέσεων.

Για την προσχολική αγωγή είπε πως «υπάρχει προσπάθεια ενοποίησης» και πως τα Αγγλικά στα νήπια είχαν μεγάλη αποδοχή.

Μιλώντας για την ψηφιακή αναβάθμιση των σχολείων, είπε πως γίνεται με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ παράλληλα γίνεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και προγράμματα βιωματικής μάθησης, πέρα των μαθημάτων, μεταξύ των οποίων η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και μαθήματα επιχειρηματικότητας.

«Απολύτως αναγκαία η αύξηση της κρατικής επιχορήγησης για τα σχολεία»

Από την πλευρά του, το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/τριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι έχει επανειλημμένα τονίσει και αναδείξει το τεράστιο πρόβλημα που αφορά στις περικοπές των λειτουργικών δαπανών για τις σχολικές μονάδες.

Ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, καλεί τα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών να προχωρήσουν στην άμεση λήψη των παρακάτω μέτρων, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων:

  • Άμεση αύξηση της κρατικής επιχορήγησης των σχολικών μονάδων τουλάχιστον κατά 30%.
  • Δωρεάν κρατική χορήγηση των παγίων δαπανών (φωτισμού, θέρμανσης, ύδρευσης, τηλεφώνου) σε όλες τις σχολικές μονάδες.
  • Κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) αλλά και του ΦΠΑ στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο των σχολικών μονάδων.
  • Κατάργηση του ΦΠΑ για όλες τις δαπάνες των σχολικών μονάδων.
  • Ειδική επιχορήγηση των σχολικών μονάδων που λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο ολοήμερου προγράμματος έως τις 5:30 μ.μ.

 

Πηγή: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ