ΚΡΗΤΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η αντίφαση του τουρισμού στην Κρήτη – Από την μία 5άστερα ξενοδοχεία και από την άλλη τουρίστες σε καρότσες 4Χ4

“Πράσινο φως” για σημαντικές τουριστικές επενδύσεις και έργα “άναψε” στη τελευταία συνεδρίασή της η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης, εγκρίνοντας – υπό όρους – τις σχετικές Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Μεταξύ των ΜΠΕ για τις οποίες γνωμοδότησε θετικά η Επιτροπή Περιβάλλοντος υπό την προεδρία του αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος Νίκο Ξυλούρη, δεσπόζει η προωθούμενη μεγάλη σύνθετη τουριστική επένδυση “Elounda Hills” στα Πλευρά του δήμου Αγίου Νικολάου, κόστους 400 εκατομμυρίων ευρώ. Επένδυση, η οποία μετά το “ναι” της Περιφέρειας Κρήτης βάζει “πλώρη” πλέον προς την τελική έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, με σκοπό στις αρχές φθινοπώρου να ξεκινήσουν οι πρώτες κατασκευαστικές εργασίες.

Αναλυτικότερα, η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης γνωμοδότησε θετικά υπό όρους επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την κατασκευή και λειτουργία των έργων ανάπτυξης τουριστικού παραθεριστικού χωριού στο ακίνητο “Elounda Hills”, στον δήμο Αγίου Νικολάου Λασιθίου, στο πλαίσιο υλοποίησης του Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) της εταιρείας “Mirum Hellas S.A.”.

Αν και ένα μικρό τμήμα του όλου επενδυτικού πρότζεκτ της εταιρείας “Mirum Hellas”, συμφερόντων του γεννημένου στην Ουκρανία ισραηλινής υπηκοότητας επενδυτή ακινήτων Βιτάλι Μπορίσοφ (με πολύ ισχυρή επενδυτική παρουσία στη Ρωσία), έχει υλοποιηθεί με την ανέγερση και λειτουργία ήδη του boutique ξενοδοχείου “Island Concept” στη θέση Ακρωτήρι, ο βασικός κορμός της σύνθετης επένδυσης που χωροθετείται στα Πλευρά του Αγίου Νικολάου δεν έχει ακόμα μπει σε κατασκευαστική τροχιά. Αυτό αναμένεται να συμβεί σε 3 φάσεις, που θα διαρκέσουν περίπου 4 έτη η καθεμία. Υπολογίζεται ότι το σύνολο των εργασιών θα διαρκέσουν 10 έτη. Οι εργασίες οι οποίες θα λάβουν χώρα θα περιλαμβάνουν τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, την κατασκευή των κοινόχρηστων χρήσεων, καθώς και τη διαμόρφωση των τεχνικών υποδομών. Εν συνεχεία, οι εργασίες κατασκευής των επιμέρους κατοικιών θα λάβουν χώρα σταδιακά από τον φορέα σε συνεργασία με τον ενδιαφερόμενο αγοραστή. Στο κατασκευαστικό κομμάτι, οι επενδυτές δίνουν προτεραιότητα στην κατασκευή της μαρίνας 64 θέσεων, για την παραχώρηση της οποίας έχει υπογραφτεί σύμβαση με διάρκεια 55 ετών και με δυνατότητα παράτασης 20 χρόνια. Κοντά στη μαρίνα, τη διαχείριση της οποίας θα αναλάβει η “Camper & Nicholson”, θα κατασκευαστεί ένα ξενοδοχείο 15 δωματίων, αλλά και beach club.

Παραθεριστικό χωριό

Όπως επισημαίνεται στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του φιλόδοξου τουριστικού πρότζεκτ “Elounda Hills”, στόχος είναι η δημιουργία ενός παραθεριστικού τουριστικού χωριού, που θα συνδυάζει την τουριστική δραστηριότητα με χρήσεις εστίασης και αναψυχής και χρήσεις πολιτιστικές, αθλητισμού, πρόνοιας, εκπαίδευσης και άλλων υποδομών που εξυπηρετούν τη συνολική και ολοκληρωμένη λειτουργία του χωριού.

Εκτός των τουριστικών εγκαταστάσεων και των παραθεριστικών κατοικιών, το χωριό θα περιλαμβάνει χώρους αναψυχής και κοινωνικών εξυπηρετήσεων (εστιατόρια, καφετέριες, γραφεία, καταστήματα), καθώς και κτήρια υπηρεσιών. Οι αθλητικές εγκαταστάσεις θα περιλαμβάνουν υπαίθρια γήπεδα, ανοιχτές πισίνες και γυμναστήρια. Οι πολιτιστικές εγκαταστάσεις θα περιλαμβάνουν χρήσεις, όπως ανοιχτά σινεμά, αμφιθέατρα και περιβαλλοντικά παρατηρητήρια.

Η περιοχή του έργου βρίσκεται στα 4 χλμ. βόρεια από την πόλη του Αγίου Νικολάου, γειτνιάζει με τον οικισμό Ελληνικά στα δυτικά με φυσικό όριο την επαρχιακή οδό Αγίου Νικολάου-Βρουχά. Η προς πολεοδόμηση με Προεδρικό Διάταγμα έκταση είναι 734.670 τ.μ. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση που δύναται να υλοποιηθεί είναι 146.934 τ.μ., ενώ ο αριθμός των κλινών ανέρχεται στις 2.734. Ο συντελεστής δόμησης είναι 0,2 επί όλης της ζώνης ΕΣΧΑΣΕ, η μέγιστη επιτρεπόμενη κάλυψη 50%, το μέγιστο ύψος για κτήρια 10,75 μ. και η ελάχιστη αρτιότητα 500 τ.μ.

Θετική γνωμοδότηση – υπό όρους – και για τον υβριδικό

Στην τελευταία συνεδρίασή της η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης γνωμοδότησε θετικά – υπό όρους – επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την τροποποίηση ΑΕΠΟ Υβριδικού Σταθμού Ισχύος (α) 81,6 ΜW (μονάδες ΑΠΕ) στις θέσεις Φρούδια – Λυγιάς – Πλατύβολο και Τρούλα – Χαλκιάς – Κορφή, δήμου Σητείας Π.Ε. Λασιθίου και (β) 50 MW (εγγυημένη ισχύς) στη θέση Φράγμα Ποταμών, δήμων Αμαρίου και Ρεθύμνου Π.Ε. Ρεθύμνου, με φορέα έργου την “ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ”.

Πριν τη θετική γνωμοδότηση για το υβριδικό, είχαν προηγηθεί αυτοψίες στις δύο περιοχές που χωροθετείται το έργο, δηλαδή στο Ρέθυμνο, αλλά και στη Σητεία, όπου εμμένουν οι αντιδράσεις από πλευράς Δήμου και τοπικών φορέων, κάτι που αποτυπώθηκε και με διαμαρτυρία στην Επιτροπή Περιβάλλοντος.

Στη συνεδρίαση εγκρίθηκαν επίσης τα έργα “Ολοκληρωμένης διαχείρισης λυμάτων οικισμού Κλήματος, δήμου Φαιστού”, με φορέα έργου τη ΔΕΥΑ Φαιστού.

Στις εργασίες της συνεδρίασης της Επιτροπής Περιβάλλοντος παραβρέθηκαν η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή, ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργης Μαρινάκης, ο δήμαρχος Σητείας Γιώργος Ζερβάκης, ο δήμαρχος Αμαρίου Παντελής Μουρτζανός, ο πρώην βουλευτής Μανόλης Θραψανιώτης, ο περιφερειακός σύμβουλος Μιχάλης Κριτσωτάκης, ο πρόεδρος Θοδωρής Νίνος και στελέχη του ΟΑΚ ΑΕ, εκπρόσωποι του ΤΕΕ, εκπρόσωποι των εταιρειών “ΤΕΡΝΑ ΑΕ” και “Mirum Hellas SA”, στελέχη της ΔΕΥΑ Φαιστού και εκπρόσωποι τοπικών φορέων της Σητείας και του Ρεθύμνου.

Μεταφέρουν τουρίστες ακόμη και με αγροτικά αυτοκίνητα!

Την υποκλοπή του μεταφορικού τους έργου από και προς αεροδρόμια, λιμάνια και αρχαιολογικούς χώρους καταγγέλλουν οι ιδιοκτήτες ταξί στο Ηράκλειο. «Ιδιώτες με Ι.Χ. αυτοκίνητα, βαν, αλλά και αγροτικά, με μόνο εφόδιο την αστυνομική τους ταυτότητα, όπως και το δίπλωμά τους, μέσω πλατφόρμας με έδρα την Ινδονησία, εκτελούν το έργο της μεταφοράς πολιτών, διακινδυνεύοντας την ασφάλειά τους, αλλά και στερώντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από το ταμείο του κράτους, καθώς δεν αποδίδουν τους φόρους τους».

Τα παραπάνω κατήγγειλε ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Ηρακλείου, Λευτέρης Πετράκης, στον ραδιοφωνικό σταθμό 98,4. Ο Σύλλογος ζητά την εντατικοποίηση-αυστηροποίηση των ελέγχων από Αστυνομία, Λιμενικό και ΣΔΟΕ, όπως και από τον ΕΟΤ, για να ανταποκριθούν και να αποδώσουν ποινές σε αυτούς που παρανομούν. «Με το ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου παρατηρήθηκε και παρατηρείται τεράστια υποκλοπή μεταφορικού έργου που ανήκει στα ΕΔΧ-Ταξί», λέει ο Λευτέρης Πετράκης.

Οι μεταφορές που γίνονται με αυτοκίνητα και οδηγούς αμφιβόλου προελεύσεως, που συνεργάζονται με ξενοδοχεία, αλλά και με ηλεκτρονικές πλατφόρμες πολυεθνικών χωρίς άδεια στη χώρα μας, καταστρατηγούν τη νομοθεσία, φοροδιαφεύγοντας εις βάρος του ελληνικού κράτους και ελλοχεύουν μεγάλους κινδύνους για τους επιβάτες», συνεχίζει.

«Για εμάς τους ιδιοκτήτες κι οδηγούς η άσκηση του επαγγέλματός μας υποχρεώνει σε σειρά εξετάσεων, ακόμα και ψυχιατρικών, ο ποινικός κώδικας που έχει αλλάξει από Γενικής Χρήσης για εμάς έγινε Δικαστικής Χρήσης, έχοντας σε κάποιες περιπτώσεις – πανελλαδικά – προκαλέσει προβλήματα άσκησης του επαγγέλματος. Εταιρίες, πλατφόρμες, οδηγοί από το πουθενά ποιος θα τους ελέγξει;», διερωτάται.

«Η αγωνία των συναδέλφων μας για το μεροκάματο δε θέλουμε να έχει δυσάρεστες συνέπειες για τον ελληνικό τουρισμό. Ζητάμε τη νομιμότητα σε όλους τους τομείς, είμαστε ένα κομμάτι της κοινωνίας που προσπαθεί να επιβιώσει», διαμηνύει προς πάσα κατεύθυνση, ενώ αύριο ο Σύλλογος θα έχει συνάντηση με τον αστυνομικό διευθυντή Ηρακλείου.

Κατά τον ίδιο, οι παραπάνω που εκτελούν παράνομα το μεταφορικό έργο και δεν μπορούν να εργαστούν στο αεροδρόμιο “ψαρεύουν” τους πελάτες τους πεζοί, με τα παντός είδους αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν να βρίσκονται στο πάρκινγκ της ΔΕΠΑΝΑΛ εκτός του αεροδρομίου, αλλά και με τις εταιρείες που έχουν αναλάβει αυτό το έργο να συνεργάζονται με τα ξενοδοχεία μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών.

Το φαινόμενο πάντως φέτος έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και οι καταγγελίες έρχονται από όλη την Ελλάδα, γι’ αυτό και ζητούν την ενεργοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών σε όλα τα σημεία που υπάρχει τουριστικό ενδιαφέρον.

 

Πηγή: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ