ΚΡΗΤΗ

Yδατοδρόμια: Ρέθυμνο και Βόλος οι πρώτες πόλεις στη χώρα που πήραν άδεια

O Βόλος και το Ρέθυμνο πήραν τις πρώτες άδειες ίδρυσης υδατοδρομίου σε επίπεδο χώρας από το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών.

Τα θετικά μαντάτα με φόντο το υδατοδρόμιο Ρεθύμνου για την Κρήτη και τη χώρα στο μέτωπο των υδροπλάνων, τα οποία, θυμίζουμε, περιμένουμε να κάνουν την εμφάνισή τους εδώ και αρκετά χρόνια, ανακοινώθηκαν από τον Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού δεν αναμένεται να καθυστερήσει, καθώς η διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου έχει κάνει ήδη την αναγκαία προεργασία και προετοιμασία ώστε να είναι έτοιμη εγκαίρως

Με το Ρέθυμνο και τον Βόλο ανοίγει η “αυλαία” των αδειοδοτήσεων υδατοδρομίων στην Ελλάδα, βάζοντας σε τροχιά υλοποίησης το εγχείρημα για τη δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων στην επικράτεια της χώρας…

«Η Κρήτη και η Θεσσαλία, με το Ρέθυμνο και τον Βόλο, μπαίνουν δυναμικά στο νέο δίκτυο υδατοδρομίων» ήταν το μήνυμα του Ρεθυμνιώτη υφυπουργού και πλέον, μετά την άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου στο Ρέθυμνο, το ενδιαφέρον στρέφεται στην επικείμενη προκήρυξη του διαγωνισμού από το Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου για τη δημιουργία των εγκαταστάσεων και υποδομών του υδατοδρομίου.

Η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού δεν αναμένεται να καθυστερήσει, καθώς η διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου έχει κάνει ήδη την αναγκαία προεργασία και προετοιμασία, ώστε να είναι έτοιμη εγκαίρως. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη επεξεργαστεί τους όρους του διαγωνισμού, τους έχει μάλιστα εξετάσει και νομικός σύμβουλος, οπότε μετά τη χορήγηση της άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου θα βγει σχετικά σύντομα ο διαγωνισμός για την κατασκευή των υποδομών.

Με την εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνεται η κοινή εκτίμηση ότι το Ρέθυμνο θα αποκτήσει το πρώτο υδατοδρόμιο σε επίπεδο Κρήτης, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως για να πετύχει επί του πρακτέου το πλάνο θα πρέπει να δημιουργεί ένα ευρύ δίκτυο υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα.

Η ανάρτηση-ανακοίνωση Κεφαλογιάννη

Τα θετικά μαντάτα με φόντο το υδατοδρόμιο Ρεθύμνου για την Κρήτη και τη χώρα στο μέτωπο των υδροπλάνων, τα οποία, θυμίζουμε, περιμένουμε να κάνουν την εμφάνισή τους εδώ και αρκετά χρόνια, ανακοινώθηκαν από τον Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Είχα τη χαρά να υπογράψω τις δύο πρώτες αποφάσεις (ΚΥΑ) για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης υδατοδρομίων στην Ελλάδα που αφορούν το Ρέθυμνο και τον Βόλο. Κατόπιν των υπογραφών που θα ακολουθήσουν από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Δημοτικό Ταμείο Ρεθύμνου και ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου Ανώνυμη Εταιρεία θα λάβουν άδειες για την ίδρυση υδατοδρομίων στις περιοχές Λιμένα Ρεθύμνου και Λιμένα Βόλου, αντίστοιχα, προκειμένου να προβούν στις προβλεπόμενες ενέργειες για την κατασκευή των απαιτούμενων εγκαταστάσεων.

Το 2019, αμέσως μόλις αναλάβαμε τα καθήκοντά μας στο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, μετατρέψαμε την ιδέα της λειτουργίας ενός δικτύου υδατοδρομίων σε ένα αναπτυξιακό όραμα για όλη τη χώρα.

Το 2020 θέσαμε το θεσμικό πλαίσιο με τον Νόμο 4663/2020.

Το 2021, με μεγάλη ικανοποίηση προχωράμε στην υλοποίηση, βάζοντας τα πρώτα θεμέλια για τη δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου υδατοδρομίων στην Ευρώπη».

«Τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και τη χώρα μας είναι πολλαπλά, ιδιαίτερα σήμερα που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη αναπτυξιακών έργων για την αντιμετώπιση των συνεπειών του COVID-19:

– Δημιουργία θέσεων εργασίας.

– Ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος.

– Διασύνδεση μικρότερων νησιών.

– Ανάπτυξη τοπικών οικονομιών.

– Ενίσχυση ακριτικών περιοχών.

– Εμπλουτισμός του συνόλου των μεταφορών.

Αυτή η κυβέρνηση δε μένει στα λόγια, έχει πρόγραμμα και βήμα-βήμα το υλοποιεί», καταλήγει στην ανάρτησή του ο κ. Κεφαλογιάννης.

Αισιοδοξία των δύο εταιρειών

Εν τω μεταξύ,  από πλευράς των δύο εμπλεκόμενων στον εγχώριο “χάρτη” των υδατοδρομίων εταιρειών δίνεται ένα αισιόδοξο στίγμα πως συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς το φιλόδοξο εγχείρημα δημιουργίας ενός εκτεταμένου δικτύου υδατοδρομίων ανά τη χώρα. Οι δύο εταιρείες διαμηνύουν πως οι διαδικασίες κατασκευής και αδειοδότησης υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα είναι σε πλήρη εξέλιξη και πως το μεγάλο εγχείρημα επιστροφής των πάλαι ποτέ… δοξασμένων υδροπλάνων στη χώρα μας πλησιάζει, όσο περνά ο χρόνος, όλο και πιο κοντά στην υλοποίησή του!

Ο πήχης έχει μάλιστα τοποθετηθεί ψηλά… Στόχος, κάτι που μένει φυσικά να αποδειχτεί στην πράξη αν είναι εφικτό, είναι μέσα στην προσεχή 5ετία να λειτουργούν περί τα 150 υδατοδρόμια στη χώρα μας, δημιουργώντας έτσι το μεγαλύτερο δίκτυο σε όλη την Ευρώπη.

Η Κρήτη δε θα μπορούσε φυσικά να λείπει από το “κάδρο”! Και μάλιστα είναι στην πρώτη γραμμή, αφού σε τοπικό επίπεδο είναι στα σκαριά 7 υδατοδρόμια! Πέραν του υδατοδρομίου Ρεθύμνου, που θα είναι το πρώτο, όπως όλα δείχνουν, που θα λειτουργήσει, στο “κάδρο” φιγουράρουν τα προωθούμενα υδατοδρόμια Σητείας, Ηρακλείου, Ιεράπετρας, Χανίων, Μαλεβιζίου και Αγίας Γαλήνης.

Η ηχηρή συμμετοχή της Κρήτης στο φιλόδοξο εγχείρημα δημιουργίας ενός δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας μοιάζει απολύτως εύλογη, δεδομένου ότι μιλάμε για ένα μέσο μεταφοράς τουρισμού και αναψυχής, που από πολλές απόψεις φαίνεται να ταιριάζει “γάντι” στο νησί μας!

Τα υδροπλάνα θεωρούνται ιδανικά για μικρές αποστάσεις και για μικρούς χρόνους πτήσης των 30 έως 40 λεπτών, κάνοντάς τα πολύ ελκυστικά για περιοχές όπως η Κρήτη, δεδομένου ότι μπορούν να συνδέσουν αρκετούς προορισμούς μεταξύ τους.

#pressgreece



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ