Οι γονείς από το Δημοτικό και τα Νηπιαγωγεία Βαρυπέτρου και Αγιάς Χανίων, κάνουν λόγο για σημαντικές ανάγκες σε ειδική αγωγή, παράλληλη στήριξη και ολοήμερο πρόγραμμα, που λειτουργεί ελλιπώς μετά από απουσία εκπαιδευτικού. Την ίδια ώρα, στο Νηπιαγωγείο Ποτιστηρίων απαιτείται νοσηλευτής για παιδί που χρειάζεται καθημερινή φροντίδα, ενώ οι εκκρεμείς γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ δυσχεραίνουν τη λειτουργία των τάξεων.
Σοβαρά τεχνικά προβλήματα επιμένουν στα κτίρια των Νηπιαγωγείων, με υγρασία, φθορές και διαρροές, θέτοντας ζητήματα ασφάλειας. Παράλληλα, οι υψηλές τιμές κατοικίας στα Χανιά καθιστούν αδύνατη την εγκατάσταση αναπληρωτών, με τους γονείς να ζητούν από τον Δήμο λύση μέσω στέγασης, όπως συμβαίνει σε άλλους δήμους της χώρας.
Το δελτίο τύπου καταλήγει με σαφή κριτική προς το Υπουργείο Παιδείας, που –όπως υποστηρίζουν οι γονείς– περιορίζεται σε συμβολικές κινήσεις αντί ουσιαστικών λύσεων. Προειδοποιούν πως η υπομονή εξαντλείται και ότι, αν δεν υπάρξει άμεση ανταπόκριση, οι αντιδράσεις μπορεί να ενταθούν με κινητοποιήσεις δίπλα στα ήδη υπάρχοντα κοινωνικά «μπλόκα».
Ακολουθεί η σχετική ανακοίνωση:
Για φέτος τα Χριστούγεννα, παιδί μου, εύχομαι να ‘χεις δάσκαλο!
Φτάσαμε Χριστούγεννα και οι γονείς από τα σχολεία της περιοχής Βαρυπέτρου, καταμετρούμε τα κενά και τις ελλείψεις, όλες εκείνες που βαραίνουν την καθημερινότητα των παιδιών μας και των δασκάλων τους, ως και τη δική μας οικογενειακή ρουτίνα. Γονείς από το Δημοτικό Βαρυπέτρου και τα Νηπιαγωγεία Βαρυπέτρου και Αγιάς, μιλήσαμε και ενημερωθήκαμε σε συνάντηση με εκπροσώπους από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Α/βαθμιας Εκπ/σης και την Ένωση Γονέων, στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου της περιοχής μας.
Συζητώντας μεταξύ μας, συγκεντρώσαμε τα προβλήματα και τα κενά μας: Δυο δάσκαλοι ειδικής αγωγής για να καλύψουν τα κενά της παράλληλης στήριξης και να λειτουργήσει κανονικά το τμήμα ένταξης, χωρίς τεχνάσματα και «λίγο απ’ όλα» για τους εκπαιδευτικούς που, παρά τις προσπάθειες, δεν επαρκούν για τις ανάγκες. Ένας δάσκαλος για το ολοήμερο, το οποίο, μετά από ασθένεια εκπαιδευτικού, υπολειτουργεί με περικομμένο ωράριο.
Στο μεταξύ οι γονείς ψάχνουμε μια ασφαλή απάντηση στο ερώτημα: «τι θα γίνουν τα παιδιά την ώρα που εμείς εργαζόμαστε;» Ένας νοσηλευτής για τη στήριξη παιδιού που το έχει ανάγκη στο Νηπιαγωγείο Ποτιστηρίων Μια σειρά γνωματεύσεις που αναμένονται από το ΚΕΔΑΣΥ, μια σειρά αναμονές για την αναπλαισίωση της τάξης, που όσο εκκρεμούν, δημιουργούν επιπρόσθετα προβλήματα, με προεκτάσεις τέτοιες, για τις οποίες δε φτάνει ο ένας ψυχολόγος που θα μας επισκέπτεται μόλις μια μέρα την εβδομάδα, παρά τη μεγάλη του διάθεση να προσφέρει.
Αλλά και κτιριακά προβλήματα, στα Νηπιαγωγεία μας, εκεί που η υγρασία μουλιάζει τους τείχους, εκεί που οι στέγες στάζουν! Δεν είναι πολλά τα χρόνια που το Νηπιαγωγείο μας μετακόμισε στο κτίριο του παλιού Δημοτικού της Αγιάς με την υπόσχεση της μόνιμης και ποιοτικής λύσης για το κτιριακό… Σήμερα μετράμε βλάβες δομικές, θέματα πολύ σοβαρά ως και επικίνδυνα για την υγεία των παιδιών μας. Ευθύνη της Δημοτικής Αρχής να δώσει πραγματική λύση σε αυτά τα προβλήματα, και όχι με μερεμέτια και μπαλώματα, που τελικά τα παγιώνουν. Επιτέλους, κάντε κτίρια κατάλληλα για να στεγάσουν τα σχολεία!
Ο Δήμος έχει ρόλο και στο θέμα της εγκατάστασης των αναπληρωτών δασκάλων. Από τους λίγους που καλέστηκαν από το Υπουργείο και φέτος, υπάρχουν κι εκείνοι που αρνούνται την ανάληψη υπηρεσίας, αφού το να ενοικιάζεις σπίτι στα Χανιά -αν δεν είσαι τουρίσταςέχει γίνει από ασύμφορο έως και ανέφικτο πια! Η πρόβλεψη είναι ότι η κατάσταση θα χειροτερεύει, αν δε ληφθούν μέτρα, από τη Δημοτική Αρχή. Μπορεί να λύσει ο Δήμος το πρόβλημα, με την ενοικίαση ξενοδοχείου για τη στέγαση των αναπληρωτών, όπως έχει προταθεί κατ’ επανάληψη από τα Σωματεία των Εκπαιδευτικών κι όπως γίνεται και σε μια σειρά από περιφερειακούς δήμους. Απαιτείται!
Αυτά συζητήσαμε λίγες μέρες πριν από τη θερμή πρόσκληση της υπουργού Παιδείας για την Παγκόσμια Ημέρα των ΑΜΕΑ. Ο συνειρμός είναι αυτόματος: η «ενσυναίσθηση» από πλευράς του Υπουργείου εξαντλείται στο επίπεδο του συμβολισμού και δεν υλοποιείται με την πρόσληψη δασκάλων για τα παιδιά με παραπάνω δυσκολίες, που φέτος ταλαιπωρούνται παραπάνω, από την έλλειψη των δασκάλων και της φροντίδας που χρειάζονται για την υγεία και την ένταξή τους στο σχολείο και την κοινωνία. Η ειδική αγωγή και τα παιδιά με δυσκολίες την πλήρωσαν πρώτα φέτος!
Οι δάσκαλοι έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί τρεις μήνες πριν, γιατί αυτή είναι η κύρια δουλειά του Υπουργείου Παιδείας και της Διοίκησης, αυτή και τα σχολικά κτίρια! Αντίθετα, το υπουργείο αντί να εξυπηρετεί την Παιδεία, σκοπό έχει να διαχειρίζεται τη δυσαρέσκεια και την οργή μας, χαρίζοντας μας lockers (δαπάνη 8μισι εκατομμυρίων ευρώ) και άλλες… «χριστουγεννιάτικες χάντρες». Όμως πλέον δεν φαίνεται να πιάνει αυτή η διαχείριση! Ας προσέξουν, λοιπόν, οι ιθύνοντες μήπως, πλάι στα μπλόκα των αγροτών, έρθουν να προστεθούν κι άλλα μπλόκα. Ένα μπλόκο γονιών και εκπαιδευτικών ενάντια τη διάλυση των σχολείων μας!
Πηγή: neakriti.gr























