ΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Πώς θα λειτουργεί το καλάθι των 51 «φθηνών» προϊόντων

Στην αντεπίθεση περνάει το υπουργείο Ανάπτυξης στην προσπάθεια που καταβάλλει προκειμένου να συγκρατήσει τις τιμές στα βασική είδη στα σούπερ μάρκετ. Χτες, Τρίτη 11 Οκτωβρίου, δόθηκε στη δημοσιότητα η βασική λίστα των προϊόντων με βάση την οποία το κάθε σούπερ μάρκετ ξεχωριστά θα καταρτίσει το δικό του καλάθι που θα περιέχει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων. 

Αυτά τα προϊόντα είναι: 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ –  ΠΡΟΪΟΝΤΑ

1. PYZI

Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο

2. ΨΩΜΙ

Ψωμί για τοστ

Ψωμί φραντζόλα

Φρυγανιές

3. ΖΥΜΑΡΙΚΑ

Μακαρόνια Νο 6

4. XOIPINO

Συσκευασμένα

5. ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ

Συσκευασμένα

6. ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ

Γαλοπούλα ή/και πάριζα

7. ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

Ένα τουλάχιστον προϊόν

8. ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ

Γάλα φρέσκο πλήρες

9. ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ

Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%

10. ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ

Γάλα εβαπορέ

11. ΓIAOYPTI

Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις

Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%)

12. TYPIA – Φέτα

Γκούντα

Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά

13. ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Χυμός τομάτας διατηρημένος

14. AYΓΑ

Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα

15. ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ

Μαργαρίνες

16. ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

Παρθένο ελαιόλαδο

17. ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ

Ηλιέλαιο

18. ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα

19. ZAXAPH

Λευκή ζάχαρη

20. ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)

Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)

21. ΚΑΦΕΣ – Ελληνικός καφές

Στιγμιαίος καφές

Γαλλικός καφές

22. ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ

Τσάι ή Χαμομήλι

23. KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ

Κακάο σε σκόνη

24. ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ)

Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt)

25. ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ

Χυμός πορτοκάλι

26. ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά

Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)

Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες

Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι

Χαρτί κουζίνας

27. ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

Οδοντόκρεμες

Χαρτί υγείας

Σερβιέτες

Ταμπόν

Σαμπουάν

Σαπούνια σε στερεή κατάσταση

Πάνες ακράτειας

28. ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ

Πάνες για μωρά

Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)

Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)

29. ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ

Τροφή για σκύλους

Τροφή για γάτες

30.ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ·      Ένα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού

 

Τα καλάθια θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα e-katanalotis και θα μπορεί το υπουργείο και ο καταναλωτής να τα παρακολουθούν και να διαπιστώνουν πώς και αν μεταβάλλονται, με βάση έναν ιδιότυπο δείκτη που θα λειτουργεί εν είδη τιμαρίθμου. Η κατάρτιση της λίστας θα πρέπει να γίνει μέχρι τέλος του μήνα. 

Στο υπουργείο Ανάπτυξης εκτιμούν ότι το μέτρο αυτό θα φέρει αποτελέσματα και θα λειτουργήσει ανασταλτικά στις υπέρμετρες αυξήσεις.

Συνάντηση Γεωργιάδη – ΣΕΒ

Στο πλαίσιο αυτό ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, σήμερα το πρωί στις 9:00 θα έχει συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης με εκπροσώπους του ΣΕΒ προκειμένου να αναζητήσουν τρόπους συγκράτησης των τιμών.

Οι επαφές του υπουργού θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες. Θα έχει συναντήσεις με όλη την αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας βασικών προϊόντων.

Κάθε σούπερ – μάρκετ θα προσδιορίσει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων που θα βάλει στο καλάθι του από τις συγκεκριμένες 31 κατηγορίες, ώστε να παρακολουθείται στενά η πορεία των τιμών στο συγκεκριμένο καλάθι. 

Ενστάσεις από το λιανικό εμπόριο 

Πάντως αν και επισήμως δεν υπάρχει καμία απολύτως δημόσια διαφοροποίηση, εντούτοις γκρίνια υπάρχει στο λιανεμπόριο. Και αυτό διότι θεωρούν ότι το σύστημα αυτό δεν έχει ασφαλιστικές δικλείδες ότι θα λειτουργήσει και βέβαια δεν είναι σαφές αν είναι συμβατό ή όχι με τους κανόνες του ανταγωνισμού. Μάλιστα τίθεται το ερώτημα αν έχει ενημερωθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Κάποιοι άλλοι πάλι θεωρούν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να φέρει αποτελέσματα και αυτό διότι οι κανόνες με τους οποίους θα λειτουργήσει το σύστημα.

Ανεξάρτητοι μάλιστα παράγοντες αναφέρουν ότι το πιο ορθόδοξο θα ήταν η λίστα να είναι ομοιόμορφη και σε αυτή να περιέχονται τα προϊόντα που έχει τις υψηλότερες πωλήσεις και ως εκ τούτου και αξιόπιστη θα ήταν και δεν θα λειτουργούσε εις βάρος του ανταγωνισμού.




ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ