Χωρίς δουλειά βρίσκεται πριν ακόμη λήξει η τουριστική σεζόν, σημαντικός αριθμός ξενοδοχοϋπαλλήλων στα Χανιά. Όπως καταγγέλλει το σωματείο τους, καταγράφονται περιπτώσεις ξενοδόχων που προκειμένου να περιορίσουν τις δαπάνες τους, απολύουν παλιό προσωπικό και κρατούν τους μετακλητούς υπαλλήλους από τρίτες χώρες, οι οποίοι βάσει νόμου δεν μπορούν να απολυθούν πριν από τη λήξη της μετάκλησής τους. Ήδη έχει ενημερωθεί το Εργατικό Κέντρο Χανίων που μαζί με το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων καλούν τους ξενοδόχους να σεβαστούν τα δικαιώματα των ντόπιων και αλλοδαπών που απασχολούνται χρόνια στα ξενοδοχεία του νομού και να σταματήσει η διάκριση εις βάρος τους, καθώς η νομοθεσία είναι κενή.
Σε ανακοίνωση του το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων επισημαίνει, ότι η μετάκληση υπαλλήλων από τρίτες χώρες όχι απλά δεν έλυσε το πρόβλημα της υποστελέχωσης, αλλά δημιούργησε περισσότερα προβλήματα στην κοινωνία. Είναι γεγονός ότι φέτος οι κενές θέσεις σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό ξενοδοχείων, καλύφθηκαν από εργάτες που ήρθαν από τρίτες χώρες. Οι εξειδικευμένοι ξενοδοχοϋπάλληλοι αποτελούν είδος προς εξαφάνιση. Νεαροί από το Μπαγκλαντές, το Πακιστάν, την Ινδία στελεχώνουν δεκάδες μονάδες. Η έλλειψη οικονομικών και εργασιακών κινήτρων οδήγησε σε μαζικές αποχωρήσεις Ελλήνων εργαζομένων και τα πόστα τους ανέλαβαν μετακλητοί.
«Δυστυχώς δεν υπάρχει ο παραμικρός έλεγχος για το ποιος μπαίνει στα ξενοδοχεία, ποιος βγαίνει, αν αυτοί οι άνθρωποι διαβιούν καλά, ποια είναι τα ωράρια τους και αν τηρούνται. Έχουμε καταγγελίες ότι οι άνθρωποι αυτοί εργάζονται και πρωί και απόγευμα. Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν έχουν προσωπικό να κάνουν τους ελέγχους που πρέπει», τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Χανίων κ. Μανόλης Μπαμιάκης.
Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Χανίων κ. Γιάννης Μανωλικάκης, εκτιμά ότι με την τακτική που σήμερα ακολουθούν κάποιοι ξενοδόχοι, απολύοντας πρόωρα προσωπικό, δημιουργούν ένα αρνητικό προηγούμενο το οποίο στο μέλλον θα τους οδηγήσει σε μια κατάσταση σοβαρής υποστελέχωσης για την οποία θα έχουν την αποκλειστική ευθύνη. Εξάλλου όπως τονίζει ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων κ. Μπαμιάκης, «δυστυχώς κάθε χρόνο είμαστε και λιγότεροι. Άνθρωποι που δουλεύουν 20-25 χρόνια παραιτούνται διότι δεν αντέχουν τις συνθήκες εργασίας και βρίσκουν άλλες δουλειές. Εκεί που πάει το μοντέλο στο τέλος οι περισσότεροι θα είναι αλλοδαποί. Δεν έχουμε πρόβλημα, θέλουμε να συνυπάρξουμε, αλλά κάποιος πρέπει να ελέγξει κι αυτούς τους ανθρώπους».
Η διοίκηση του Εργατικού Κέντρου χτυπά καμπανάκι προς τους ξενοδόχους και για το επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών από ανειδίκευτους, μετακλητούς εργάτες από τρίτες χώρες που τοποθετούνται σε διάφορα πόστα, από τα λάντζα και την κηπουρική μέχρι την κουζίνα.
Το βέβαιο είναι ότι με εξαίρεση μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που διατηρούν σταθερά το προσωπικό τους επί χρόνια, πολλά είναι τα ξενοδοχεία στα οποία το προφίλ μεταβάλλεται, λόγο της μη εξειδίκευσης του προσωπικού το οποίο αλλάζει από σεζόν σε σεζόν.
Στο μεταξύ, όπως τόνισε στο neakriti.gr, ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων κ. Μανώλης Μπαμιάκης, περιστατικά εξάντλησης του προσωπικού σε ξενοδοχεία καταγράφηκαν και φέτος, χωρίς να έχουν καταγγελθεί επισήμως. «Έχουμε αναφορές για εργοδότες που υποχρεώνουν εργαζόμενους να χτυπάνε τις κάρτες τους κάποιες Κυριακές, άλλοι που χτυπάνε οι ίδιοι τις κάρτες αντί για το προσωπικό. Υπάρχει μια ασυδοσία. Πρέπει να γίνει κάτι, δε μπορεί να συνεχίζεται αυτό», σημείωσε.
Το ζητούμενο είναι η στελέχωση των ελεγκτικών μηχανισμών ώστε να είναι δυνατή η διενέργεια των αναγκαίων ελέγχων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και συνολικά στις επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου. Σταθερή για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους και τον συνδικαλιστικό τους φορέα είναι και η διεκδίκηση παράτασης του χρόνου καταβολής του επιδόματος ανεργίας, προκειμένου, αφ’ ενός οι εναπομείναντες εργαζόμενοι να καταφέρουν να επιβιώσουν, αφετέρου να έχουν κίνητρο να παραμείνουν στο χώρο.
ΠΗΓΗ: neakriti.gr






















