ΚΡΗΤΗ

“Ανάβει” η κουβέντα για τα διόδια στον ΒΟΑΚ

Ένας πολύ ενδιαφέρον διάλογος, που ενίοτε παίρνει και τη μορφή αντιπαράθεσης, πραγματοποιείται μέσω social media, για το θέμα των διοδίων στο νέο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης.

Από τη στιγμή που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοίνωσε μετά από σύσκεψη στα Χανιά, ότι νέος ΒΟΑΚ θα γίνει με διόδια– με προβλέψεις ωστόσο για τους κατοίκους του νησιού που τον χρησιμοποιούν συχνά – η κουβέντα στο διαδίκτυο έχει “ανάψει”.

Μέσω της σελίδας της οργάνωσης SOS Β.Ο.Α.Κ., η οποία ήδη αριθμεί 15.700 μέλη, είναι σε εξέλιξη ένας “ιντερνετικός” διάλογος, με πολίτες να εκφράζουν την πιο ρεαλιστική – κατά πολλούς – προσέγγιση, ότι για να είναι βιώσιμο το έργο πρέπει να έχει διόδια και άλλους που βάζοντας μπροστά και την διαχρονική αδιαφορία για τις υποδομές που έχει ανάγκη ο τόπος, ζητούν “νέο ΒΟΑΚ τώρα και ελεύθερο για όλους”!

Στο πλαίσιο αυτής της κουβέντας, ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων και ιδρυτικό μέλος της ομάδας, Γιάννης Λιονάκης, αφού συστήνει προς όλους ότι “τα διόδια ΔΕΝ είναι πεδίο αντιπαράθεσης..Οι ζωές μας ΤΩΡΑ προέχουν!!” παραθέτει τη δική του άποψη, υποστηρίζοντας ότι το βασικό ζητούμενο είναι ένας “σύγχρονος δρόμος”.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά:

“ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΔΙΟΔΙΑ;; Αγαπημένοι φίλοι βλέπω μια συζήτηση που αυτήν την ώρα είναι ανεπίκαιρη .Θα σας δώσω τη θέση μου με κάποια στοιχεία ,και θα εξηγήσω πως το ζητούμενο σήμερα είναι δρόμος σύγχρονος.Μετά θα σας πω αν θέλει διόδια ή όχι.. ΘΕΛΕΤΕ ,ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΑΛΗΘΕΙΕΣ;; ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ;; Ακούστε και βγάλτε μόνοι τα συμπεράσματά σας. ΠΑΤΡΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ(ΠΑΘΕ),ΑΝΤΙΡΙΟ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ(ΙΟΝΙΑ),ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-ΚΗΠΟΙ(ΕΓΝΑΤΙΑ), συνολικά 1579 χλμ,είχαμε το 2018, 59(Πενήντα Με τη συμπλήρωση των μολις πρώτων 5 μηνών στα τελευταία 4 χλμ (Γούβες-χερσόνησος),τα κατά τεκμήριο καλύτερα και ασφαλέστερα χλμ στο νησί,είχαμε 3 τροχαίους θανάτους! Για να καταλάβουμε τι είναι αυτό που μας σκοτώνει στους δρόμους μας .. Οι δρόμοι αυτοί υπάρχουν για να σε μεταφέρουν γρήγορα ,με ασφάλεια και να είναι συγχωρητικοί,όταν τηρείς τους ΚΑΝΟΝΕΣ.. Τη φυσική δεν την νίκησε κανείς στο δρόμο.. Πριν διεκδικήσουμε δρόμους,μήπως πρέπει να διεκδικήσουμε μυαλό,σύνεση ,οδηγική κουλτούρα,αυτοεκτίμηση ;; Και σας το λέω ξέροντας πως έχω κουράσει φωνάζοντας εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια για τον ΒΟΑΚ! Απογοήτευση !! Σημ:Με έναν, ας πούμε αυθαίρετο, παραλληλισμό βάσει αυτών των δεδομένων στους παραπάνω δρόμους θα είχαμε το 2018 , 2.842 νεκρούς !!!!! Εδώ θέτω την θέση μου για την αναγκαιότητα να προχωρήσουμε ΑΜΕΣΑ..

ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ!! Αν λέμε ,αν γινόταν..

-Να έρχομουν από τα Χανιά στο Ηράκλειο,το πολύ σε 1 ώρα και 10´!

-Να σήκωνε ο δρόμος μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο έτσι που δεν θα μπλόκαρε την κίνηση μου ο κάθε επικίνδυνος βραδυκίνητος!

-Να είχε ΛΕΑ (Λωρίδα έκτακτης ανάγκης )και σε κάθε δυσκολία να σταματούσα με ασφάλεια!

-Να είχε χαμηλότερη φθορά το όχημα μου(Ελαστικά-αμορτισέρ κλπ)!

-Να μη «συγκλονίζεται»το είναι μου κάθε τόσο ,στην κάθε λακκούβα!

-Να είχα τουλάχιστον 20-30% λιγότερα καύσιμα για τους ίδιους λόγους!

-Να είχε διατεθεί μεγάλο μέρος της αστυνομικής δύναμης του ΒΟΑΚ στην αστυνόμευση του επαρχιακού δικτύου που εκεί το πρόβλημα είναι μείζον !

-Να είχε οικονομία το νησί ,σύμφωνα με στοιχεία τηςEurostat,τουλάχιστον 115 εκατομμυρίων €το χρόνο,(ΒΟΑΚ μόνο ),σε κόστος τροχαίων !

Αν συνέβαιναν αυτά θα ένοιωθα οδηγικά ευτυχής,η οικονομία του νησιού θα απογειωνόταν,και το αίσθημα της οδηγικής ασφάλειας θα ήταν υψηλό,με λιγότερα θύματα στο δρόμο ,κυρίως νέους! Ποιότητα,Οικονομία,Ταχύτητα ,Ασφάλεια! Αυτό θέλουν οι σύγχρονες μεταφορές ! Αυτά στερούμαστε κ .πρόεδρε εδώ και χρόνια .. Ποιός θα τον φτιάξει αυτόν το δρόμο ;; Μα αυτός που έφτιαξε όλους τους αυτοκινητόδρομους στη χώρα . Γίνεται αλλιώς ; Ξέρω και νομίζω πως όχι! Μακάρι να γινόταν! Τότε; Διόδια; Ναι! Όχι βέβαια πριν την κατασκευή του. Δεν χρειάζονται εύκολοι,λαϊκισμοί ! Μπορούμε οι ντόπιοι να έχουμε διαφορετική μεταχείριση ; Ναι! Το μοντέλο της ΕΓΝΑΤΙΑΣ δεν περπάτησε για τους ντόπιους. Άρα; 1.Ηλεκτρονικά διόδια και όχι μετωπικά ,που σημαίνει πως πληρώνω ανάλογα με τα χλμ που διανύω. 2.Αγορά κουπονιών,(βινιέτες)τα λένε αλλού ,από τους μόνιμους κατοίκους του νησιού μας για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα . Θα έχουν κόστος ανάλογο του χρόνου ,της ιπποδύναμης ,και των εκπεμπόμενων ρύπων.Η αγορά αυτή θα εκπίπτεται ολόκληρη ή ποσοστιαία ,από τη φορολογία του οχήματος .. Αν βέβαια συντρέχουν και υπάρχουν όποιας φύσεως Ευρωπαϊκά ή άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία,εκμετάλλευση τους.. Αλλά μην περιμένουμε άλλο.. Ζητείστε τους κυκλοφοριακούς φόρτους και την υψηλότατη ΕΜΗΚ.(Ετήσια μέση ημερήσια κυκλοφορία ),κυρίως σε ακτίνα 20 χλμ από τις πρωτεύουσες του νησιού, και θα δείτε , θυμίζουν περιαστικό οδικό δίκτυο και όχι εθνική οδό .. Κύριε πρόεδρε ,μην αφήσετε να περάσουν έτσι τα χρόνια ,όπως όλα τα προηγούμενα . Το υποσχεθήκατε άλλωστε σε όλους τους τόνους . Το ενδιαφέρον σας για την οδική ασφάλεια,είναι γνωστό και δεδομένο. Και οι εξαγγελίες και παρατηρήσεις για το νησί μας καίριες . Κανένας νεκρός από τροχαίο συμβάν! Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος! Παιδεία,υποδομές , αστυνόμευση! Ξέρω πως εσείς δεν μπορείτε και δεν πρέπει να βλέπετε τους πατριώτες σας να είναι κατώτεροι των συνελλήνων τους!!

Εξαιρετικό ενδιαφέρον, παρουσιάζουν τα πολλά σχόλια που ακολουθούν την συγκεκριμένη ανάρτηση, και αποδεικνύουν ότι οι Κρητικοί είναι ενημερωμένοι για το τι συμβαίνει σε άλλους αυτοκινητοδρόμους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

"Ανάβει" η κουβέντα για τα διόδια στον ΒΟΑΚ
"Ανάβει" η κουβέντα για τα διόδια στον ΒΟΑΚ

Το ενδιαφέρον και ο κοινός τόπος στα περισσότερα σχόλια είναι ότι οι Κρητικοί θίγουν την – παντελή σε ορισμένα σημεία – έλλειψη συντήρησης του υφιστάμενου δρόμου, την αδράνεια των κυβερνήσεων να βάλουν σε απόλυτη προτεραιότητα τα έργα υποδομής συνολικά του νησιού ενώ εκφράζουν και την καχυποψία τους και σε σχέση με την δέσμευση του πρωθυπουργού για δημοπράτηση το 2021 του έργου του νέου αυτοκινητοδρόμου.

Η ανακοίνωση της ομάδας και η επιστολή στον Κ. Μητσοτάκη

Πάντως, η ομάδα SOS BOAK παίρνει θέση επισήμως για το θέμα της ύπαρξης διοδίων και την κοινοποιεί στον πρωθυπουργό. Με αυτή, τονίζουν ότι μόνο με μια νέα χάραξη του δρόμου, θα μπορούσαν να υπάρξουν διόδια. “Τα διόδια δεν έχουν θέση σε έναν απαρχαιωμένο δρόμο που ήταν μελετημένος για τις οδικές συνθήκες του 19ου αιώνα” τονίζουν χαρακτηριστικά.

"Ανάβει" η κουβέντα για τα διόδια στον ΒΟΑΚ
ΠΗΓΗ: cretalive.gr




ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ