ΚΡΗΤΗ

Προσωρινή λύση τα κολονάκια στον ΒΟΑΚ: Ποια ειναι τα μελανά σημεία

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον BOAK, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Μετά το τμήμα “Κολυμπάρι-Χανιά”, πλαστικά κολονάκια τοποθετήθηκαν στην εθνική οδό Ηρακλείου, σε μεγάλο τμήμα του δρόμου από την περιοχή των Ληνοπεραμάτων έως τον ΧΥΤΑ.

Πρόκειται για έναν δρόμο που συγκαταλέγεται στις 13 περιοχές υψηλής επικινδυνότητας, σύμφωνα με τη μελέτη οδικής ασφάλειας του ΒΟΑΚ. Αντίστοιχες παρεμβάσεις αναμένεται να εφαρμοστούν και σε άλλα σημεία του οδικού άξονα.

Για ένα θετικό μέτρο, το οποίο θα ανακουφίσει το πρόβλημα, μειώνοντας τις επικίνδυνες προσπεράσεις στον ΒΟΑΚ, κάνουν λόγο πολίτες, επαγγελματίες, αλλά και μέλη της διαδικτυακής ομάδας “SOS BOAK”, οι οποίοι ευελπιστούν να προχωρήσουν όσο το δυνατόν συντομότερα τα μεγάλα έργα για τον νέο ΒΟΑΚ στο νησί μας.

«Τα κολονάκια απλώς περιορίζουν την ταχύτητα» 

«Τα κολονάκια στην εθνική και στους δρόμους είναι μέτρα που σε καμία περίπτωση δεν προστατεύουν όπως χρειάζεται την οδική κυκλοφορία. Είναι προσωρινό, εργοταξιακό μέτρο, και για έναν δρόμο όπως ο ΒΟΑΚ δεν είναι επαρκές. Δεν αποτρέπουν ένα συμβάν, απλώς περιορίζουν την ταχύτητα. Το ζήτημα δεν είναι να μη γίνεται προσπέραση, αλλά να γίνεται με ασφάλεια. Ο δρόμος έχει πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο: φορτηγά, λεωφορεία, νταλίκες, Ι.Χ., μηχανές. Δεν μπορούν όλα αυτά να κινούνται μονίμως στη σειρά. Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει προσπέραση. Το να εμποδίζουμε πάντα την προσπέραση δεν είναι λύση. Δεν έχουμε δρόμο ασφαλή που να αντέχει τον φόρτο και να παρέχει περιθώριο για προσπέραση», δήλωσε στη “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr ο Λευτέρης Μιχελάκης, εκπαιδευτής οδήγησης-γραμματέας Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Οδήγησης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι λίγα τα σημεία όπου επιτρέπεται η προσπέραση. «Δεν είναι αυτό το ζήτημα. Πρέπει να δούμε γιατί χρειάζεται η προσπέραση. Δε γίνεται επειδή “κάποιος θέλει να τρέξει”, αλλά επειδή υπάρχουν αντικειμενικές ανάγκες του δρόμου. Η μέση ταχύτητα στον ΒΟΑΚ δεν ξεπερνά τα 70 km/h. Μπορεί έτσι να εξυπηρετηθεί ο τεράστιος κυκλοφοριακός φόρτος; Άρα, περιορίζοντας την προσπέραση και την ταχύτητα, απλώς περιορίζεις το φαινόμενο, δε βοηθάς ουσιαστικά την κυκλοφορία».

Και συνέχισε λέγοντας: «Είμαστε η τρίτη περιοχή στην Ελλάδα, μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, σε κυκλοφορία οχημάτων. Όλη η Πελοπόννησος και όλη η Ήπειρος έχουν λιγότερα αυτοκίνητα από την Κρήτη. Όσο αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος – και με το καλοκαίρι ακόμη περισσότερο – τα κολονάκια δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να εξασφαλίσουν τη σωστή και ασφαλή κυκλοφορία στον ΒΟΑΚ».

Ως προσωρινό μέτρο, τα κολονάκια αποτελούσαν πάγιο αίτημα της διαδικτυακής ομάδας “SOS ΒΟΑΚ”, τα μέλη της οποίας αναδεικνύουν εδώ και χρόνια σοβαρά προβλήματα και κινδύνους στον εθνικό δρόμο.

«Θέλουμε έναν δρόμο με μόνιμο μεσαίο διάζωμα» 

«Οποιοδήποτε μέτρο λαμβάνεται για την πρόληψη ατυχημάτων πρέπει να το βλέπουμε θετικά. Πρέπει όμως να ζυγίζουμε την κατάσταση. Δεν ξέρουμε σε τι κατάσταση θα βρίσκονται τα κολονάκια αν μείνουν για πολύ καιρό. Το έχουμε δει σε άλλα έργα ότι, όταν φθαρούν, συχνά δε συντηρούνται. Ο ΒΟΑΚ είναι ένας γερασμένος δρόμος. Τα κολονάκια είναι… ημίμετρο. Θέλουμε έναν δρόμο με μόνιμο μεσαίο διάζωμα, ώστε να αποφεύγονται όλοι οι κίνδυνοι.

Το έχουμε πει πολλές φορές ότι τα κολονάκια θα ήταν χρήσιμα σε πολλά σημεία όπου έχουν σημειωθεί θανατηφόρα. Εξάλλου, ήταν αίτημα της ομάδας “SOS ΒΟΑΚ” εδώ και χρόνια», δήλωσε στη “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr το συντονιστικό μέλος της διαδικτυακής ομάδας “SOS BOAK”, Αριστομένης Ναλετάκης.

Όπως σημείωσε, «παρόλο που υπάρχει σήμανση, πρέπει να γνωρίζεις πού υπάρχουν κολονάκια και πού στενεύει ο δρόμος. Επίσης, σε πολλά σημεία οι λωρίδες είναι πολύ στενές επειδή το πλάτος του δρόμου είναι μικρό, και μεγάλα φορτηγά δυσκολεύονται. Είναι καλό να μη γίνονται προσπεράσεις σε αυτά τα σημεία. Δυστυχώς, δεν έχουμε τη σωστή νοοτροπία. Πολλοί οδηγοί πατούν τη διπλή γραμμή. Γι’ αυτό μπήκαν τα κολονάκια, για να μας το υπενθυμίζουν. Αλλά θα έπρεπε να το κάνουμε μόνοι μας».

«Όλες οι παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο έχουν θετικό πρόσημο» 

«Τα κολονάκια στον ΒΟΑΚ είναι μια δράση που βλέπουμε με θετικό μάτι. Κάθε παρέμβαση που γίνεται για την κυκλοφοριακή ασφάλεια είναι για το κοινό καλό και φυσικά την επικροτούμε. Ο σκοπός είναι η τοποθέτηση να γίνεται με βάση τεχνικές ασφάλειας, ώστε οχήματα έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση που υπάρχει στένωση σε κάποιο σημείο του δρόμου, να μπορούν να διέρχονται πιο άνετα και εύκολα.

Κάθε παρέμβαση στο οδικό δίκτυο είναι θετική, καθώς έχουν προκύψει πάρα πολλά και σημαντικά θέματα στους δρόμους. Με βάση τα στατιστικά των τροχαίων με θανατηφόρα, ένα μεγάλο ποσοστό δεν αφορά μόνο τον ΒΟΑΚ, αλλά και το επαρχιακό και πολλές φορές και το αστικό οδικό δίκτυο. Και εκεί πρέπει να γίνουν απαραίτητες παρεμβάσεις από Δήμους, Περιφέρεια και την Πολιτεία, όπως διαγραμμίσεις και φωτισμός», δήλωσε στη “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr η Μαρία Καραπιδάκη, διαχειρίστρια της διαδικτυακής ομάδας “SOS ΒΟΑΚ”.

Όπως επεσήμανε, τα κολονάκια ήταν ένα αίτημα της ομάδας, ωστόσο είναι ένα προσωρινό μέτρο, που θα μειώσει σημαντικά τις επικίνδυνες προσπεράσεις, οι οποίες συχνά οδηγούν σε θανατηφόρα τροχαία.

«Έχουμε κάνει διάφορες δράσεις, τόσο διαδικτυακά όσο και στον δρόμο, τα προηγούμενα χρόνια. Η ασφάλεια στο οδικό δίκτυο είναι μια απαίτηση πολλών ετών. Τα κολονάκια είναι μια θετική παρέμβαση και θα δούμε πώς θα εξελιχθεί. Ωστόσο, δε λύνουν το πρόβλημα. Η πραγματική και μόνιμη λύση είναι ένας ασφαλής, κλειστός αυτοκινητόδρομος, και αυτό διεκδικούμε με συνέπεια και υπομονή», κατέληξε η ίδια.

Αίτημα όλης της Κρήτης ο νέος ΒΟΑΚ – Ανά πάσα στιγμή μπορεί να συμβεί το κακό 

Οι παρεμβάσεις αυτές εντάσσονται στον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έως ότου ολοκληρωθεί ο νέος ΒΟΑΚ. Βασικός στόχος των μέτρων είναι ο περιορισμός των επικίνδυνων προσπεράσεων και των μετωπικών συγκρούσεων, που αποτελούν και την κύρια αιτία των θανατηφόρων δυστυχημάτων.

«Εδώ και χρόνια μιλάμε για τον νέο ΒΟΑΚ. Με τόσα χρήματα που έχουν δοθεί σε παρεμβάσεις αυτού του τύπου, ίσως να είχαμε φτιάξει έναν νέο δρόμο. Τα μέτρα αυτά μπορεί προσωρινά να ανακουφίζουν, να αποτρέπουν μια αντικανονική προσπέραση, αλλά δεν εξασφαλίζουν τη συνολική κυκλοφορία. Κάποια στιγμή θα γίνει το κακό. Το κολονάκι δεν εξασφαλίζει ότι κάποιος δε θα μπει στο αντίθετο ρεύμα, απλώς το περιορίζει», υπογράμμισε ο κ. Μιχελάκης.

ΠΗΓΗ: neakriti.gr





ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ