ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Κρήτη: Τραγικές συνέπειες για τους αγρότες η απεργία της ΠΝΟ

Η επαναληπτική απεργιακή κινητοποίηση που έχει ανακοινώσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για την Παρασκευή και το Σάββατο 10 και 11 Δεκεμβρίου, έχει αποσυντονίσει το πρόγραμμα συγκομιδής και διάθεσης των ευαίσθητων ευπαθών κηπευτικών της Νότιας Κρήτης, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να χαθούν χιλιάδες τόνοι προϊόντων, αλλά και αγορές της Ευρώπης που θα αναζητήσουν να προμηθευτούν ομοειδή προϊόντα από άλλες ανταγωνίστριες χώρες.

Στην Ιεράπετρα έχουν γίνει ήδη δυο συναντήσεις και έχουν εκδοθεί δύο ανακοινώσεις προειδοποιητικές από το Δήμο Ιεράπετρας και τον τοπικό Αγροτικό Σύλλογο, που ζητούν από την κυβέρνηση, να σπεύσει να αναλάβει πρωτοβουλίες για να μην ξεκινήσει καν αυτή η απεργία που θα αποκλείσει από την υπόλοιπη Ελλάδα την Κρήτη και ολόκληρη τη νησιωτική Ελλάδα.

Παράλληλα θεωρούν ότι δεν έχει υπάρξει καμία πρόοδος στο διάστημα που μεσολάβησε από την προηγούμενη απεργιακή κινητοποίηση της ΠΝΟ, ώστε να ικανοποιηθούν κάποια από τα αιτήματα των ναυτεργατών από τους πλοιοκτήτες και την κυβέρνηση.

Από την πλευρά τους οι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να είναι αδιάλλακτοι πετώντας, όμως, το «μπαλάκι» στην κυβέρνηση, την οποία κατηγορούν ότι δεν έχει προχωρήσει ακόμα στην πληρωμή των δρομολογίων των πλοίων που είχε ζητήσει να δρομολογηθούν από τις ναυτιλιακές εταιρείες για να εξυπηρετηθούν οι άγονες γραμμές της νησιωτικής Ελλάδας και για το λόγο αυτό υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να δώσουν αυξήσεις στους μισθούς των πληρωμάτων τους.

Το πρωί της Τετάρτης επιστολή διαμαρτυρίας απέστειλε προς τον υπουργό Εμπορικής  Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, καθώς και στους υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Οικονομικών, κ.κ. Σπήλιο Λιβανό και Χρήστο Σταϊκούρα, ο Αγροτικός Σύλλογος Ιεράπετρας, ζητώντας την εφαρμογή του νόμου που προβλέπει πλοίο ασφαλείας, καθώς όλα δείχνουν ότι η 48ωρη απεργία που είναι προγραμματισμένη για τις 10 και 11 Δεκεμβρίου θα συνεχιστεί και ο αγώνας των ναυτεργατών θα κλιμακωθεί, με τραγικές συνέπειες για την αγροτική Κρήτη.

«Σας στέλνουμε αυτή την επιστολή για να σας δείξουμε μία ακόμα φορά το τεράστιο πρόβλημα που ανακύπτει στην αγροτική δραστηριότητα (και όχι μόνο) από τις απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου των ναυτικών.

Ειλικρινά μας στενοχωρεί το γεγονός ότι έπειτα από δεκαετίες πού προκύπτει αυτό το ζήτημα, αναγκαζόμαστε για άλλη μία φορά να ζητήσουμε τα αυτονόητα σε μία ευνομούμενη Πολιτεία. Το δικαίωμά μας ως κάτοικοι και επαγγελματίες σε νησιωτική περιοχή να μπορούμε απρόσκοπτα να μετακινούμαστε προς την ηπειρωτική Ελλάδα και Ευρώπη (εμείς και τα προϊόντα μας) χωρίς να γινόμαστε αντικείμενο εκμετάλλευσης για εξυπηρέτηση οποιονδήποτε συμφερόντων άλλων κλάδων.

Αναγκαζόμαστε για πολλοστή φορά να ζητήσουμε την τροποποίηση του νόμου που θα διασφαλίζει την μετακίνηση ασθενών, ευπαθών προϊόντων και άλλων έκτακτων περιστατικών από την νησιωτική Ελλάδα προς την ηπειρωτική.

Αναγκαζόμαστε για πολλοστή φορά να ζητήσουμε το αναφαίρετο δικαίωμά μας ως φορολογούμενοι πολίτες αυτής της χώρας και κάτοικοι νησιωτικών περιοχών να διεκδικούμε ισότιμη μεταχείριση με τους κατοίκους της υπόλοιπης ηπειρωτικής Ελλάδας.

Αναγκαζόμαστε για πολλοστή φορά να αντιδράσουμε στην οικονομική καταστροφή του τόπου μας, στο βωμό της διεκδίκησης και ευημερίας άλλων κλάδων. Αρνούμαστε να δεχτούμε ότι η πολιτεία είναι αρωγός στην οικονομική καταστροφή του κλάδου μας, δείχνοντας αδυναμία στο να εφαρμοστεί ένας νόμος παρωδία που η ίδια έφτιαξε και το μοναδικό αποτέλεσμα που έχει επιφέρει έως σήμερα, είναι να κρατάει ομήρους ολόκληρες κοινωνίες αποκλεισμένες στη νησιωτική χώρα.

Αναγκαζόμαστε για πολλοστή φορά να υπενθυμίσουμε ότι για δεκαετίες ο εργασιακός κλάδος του εμπορικού ναυτικού χρησιμοποιεί κατά κόρον την χειμερινή περίοδο για να διεκδικήσει τα αιτήματα του, περίοδο που η Κρήτη και άλλες νησιωτικές περιοχές παράγουν στο μέγιστο τα πολύτιμα για την τοπική οικονομία αγροτικά τους προϊόντα.

Από τα παραπάνω σας καλούμε, έστω και την ύστατη στιγμή να δεσμευτείτε προσωπικά ότι δεν θα υπάρξει αποκλεισμός των νησιωτικών περιοχών πέραν των 48 ωρών.

Σας καλούμε επίσης να ξεκινήσετε άμεσα τις διαδικασίες, ώστε με Νόμο του κράτους να αποπλέει καράβι ασφαλείας κάθε 48 ώρες και όχι όπως ισχύει σήμερα κάθε 72 ώρες να γίνεται προσπάθεια να συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ώστε να αποφασίζει εάν και εφόσον θα αποπλεύσει το πλοίο ασφαλείας. Αυτό δεν αναδεικνύει την σοβαρότητα που η ηγεσία του ΥπΕΝ αντιμετωπίζει ένα τόσο σημαντικό ζήτημα για κάθε τοπική οικονομία και κατ’ επέκταση για την ελληνική οικονομία, που αναμένει τα μέγιστα από τον πρωτογενή τομέα για την ανάκαμψη της.

Ευελπιστούμε ότι θα ενεργήσετε άμεσα και αποτελεσματικά προς αυτή την κατεύθυνση», καταλήγει στην επιστολή του ο Αγροτικός Σύλλογος Ιεράπετρας.

Τι λέει το άρθρο 26 για το Πλοίο Ασφαλείας

1. Θεσπίζεται υποχρέωση εξασφάλισης ελάχιστης επικοινωνίας των νήσων μέσω ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όταν για οποιοδήποτε λόγο υφίσταται αδυναμία εκτέλεσης τακτικών δρομολογίων.

2. Το πρόγραμμα δρομολογίων ελάχιστης επικοινωνίας ασφαλείας τίθεται σε εφαρμογή, εν όλω ή εν μέρει, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, με την οποία διαπιστώνεται η αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων και αιτιολογείται η προσφυγή στο μέτρο αυτό. Η ως άνω απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κοινοποιείται στις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες και στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων–ναυτικών και επιδίδεται στους πλοιάρχους των κατά περίπτωση πλοίων. Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες και τα πληρώματα των υποδειχθέντων πλοίων υποχρεούνται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους για την εκτέλεση των αντίστοιχων δρομολογίων. Η απόφαση αυτή δεν θεμελιώνει ουδεμία αξίωση αστικής φύσεως κατά του Δημοσίου.

3. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου δύναται να αποφασίζει την εκτέλεση έκτακτου μεμονωμένου δρομολογίου πλοίου ασφαλείας, εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, δημόσιας υγείας ή κίνδυνος για τη ζωή των πολιτών.

4. Με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται κυρώσεις και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου. Με όμοια απόφαση καθορίζονται οι προϋποθέσεις και ο τρόπος υλοποίησης της ελάχιστης επικοινωνίας της χώρας με άλλες χώρες, με τις οποίες αυτή συνδέεται με τακτικά δρομολόγια.

ΠΗΓΗ: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ