ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: “Όπλο” στην τόνωση της αγοράς οι Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις

Μια “μέτρια” Black Friday για την αγορά στην Κρήτη περιγράφει ο οικονομικός επόπτης της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, Αλέξανδρος Χουστουλάκης. Όπως ανέφερε στο neakriti.gr, τα καταστήματα είχαν προετοιμαστεί με ικανοποιητικές προσφορές και εκπτώσεις, ενώ το ενδιαφέρον του κόσμου υπήρξε μεν σταθερό, αλλά όχι ιδιαίτερα αυξημένο κατά τις ημέρες που προηγήθηκαν.

«Υπήρχε κόσμος που έκανε κάποιες αγορές, αλλά η εβδομάδα κινήθηκε σε ήπιους ρυθμούς» – σημείωσε ο κ. Χουστουλάκης, προσθέτοντας ότι η κίνηση κορυφώθηκε την Κυριακή, οπότε η αγορά γέμισε περισσότερο και τα καταστήματα είδαν αυξημένο τζίρο. Ελαφρώς καλύτερη εικόνα καταγράφηκε και την Παρασκευή, ημέρα του Black Friday, ενισχυμένη και από την εκδήλωση φωταγώγησης του χριστουγεννιάτικου δέντρου που “τράβηξε” αρκετό κόσμο στο κέντρο.

Παρά ταύτα, η συνολική αποτίμηση χαρακτηρίζεται «μέτρια, αλλά θετική για τον τζίρο των επιχειρήσεων» με τους εμπόρους να αναγνωρίζουν πως η συγκεκριμένη περίοδος λειτουργεί υποστηρικτικά για τις πωλήσεις, χωρίς όμως να φέρνει εκρηκτική άνοδο.

Το οικονομικό κλίμα “φρενάρει” την αγοραστική δύναμη

Σύμφωνα με τον οικονομικό επόπτη της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον εξακολουθεί να επηρεάζει σημαντικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών. «Το οικονομικό κλίμα είναι αυτό που ανεβάζει την αγοραστική δύναμη. Υπάρχει κόσμος που δεν πήρε ακόμη επιδότηση ή δεν έχει πάρει τα δώρα του» – υπογράμμισε.

Παραδοσιακά, η περίοδος των γιορτών θεωρείται η πιο δυνατή εμπορικά του χρόνου, καθώς τότε καταβάλλονται διάφορες πληρωμές – επιδοτήσεις, δώρα Χριστουγέννων – εισροές χρημάτων που συνήθως δίνουν ώθηση στην τοπική αγορά.

Αλέξανδρος Χουστουλάκης
Ο κ. Αλέξανδρος Χουστουλάκης

Οι χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις “όπλο” στην τόνωση της αγοράς

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, Δήμοι και Εμπορικοί Σύλλογοι ετοιμάζουν χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις που, σύμφωνα με τον κ. Χουστουλάκη, συμβάλλουν ουσιαστικά στη ζωντάνια της αγοράς.

«Προσπαθούμε να δημιουργηθεί ένα χριστουγεννιάτικο κλίμα, ώστε ο καταναλωτής να συνδυάσει τη βόλτα με τις αγορές του. Να περπατήσει με τα παιδιά του, να νιώσει τη χαρά και την ατμόσφαιρα των γιορτών» – ανέφερε χαρακτηριστικά.

Με τις γιορτές να πλησιάζουν, ο εμπορικός κόσμος της Κρήτης ελπίζει σε ουσιαστική ανάκαμψη της κατανάλωσης, καθώς η Black Friday λειτούργησε ως μια «ζεστή προθέρμανση», αλλά όχι ως η «έκρηξη» στην οποία πολλοί μπορεί να προσέβλεπαν.

 

 

Πηγή: neakriti.gr





ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ