ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Πάνω από 440 μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς εκπαιδευτικούς!

Στη Βουλή φέρνει για μια ακόμη φορά τις ελλείψεις στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, καταθέτοντας ως Αναφορά για την Υπουργό Παιδείας, σχετική επιστολή της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή, οι ανάγκες σε προσλήψεις φιλολόγων ειδικής αγωγής που καταχωρήθηκαν από όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της επικράτειας, ανέρχονται στις 638.

Ωστόσο, παρά τις αυξημένες ανάγκες, ο αριθμός των προσλήψεων άγγιξε μόλις τις 196. Σε σχετική δε επικοινωνία με τους ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας, η απάντηση είναι μία: «Δεν υπάρχουν άλλες διαθέσιμες πιστώσεις».

Επομένως, πρόκειται για μια ξεκάθαρη παραδοχή των αναγκών και συνεπώς των ελλείψεων, ενώ αυτομάτως προκύπτει και το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν χρήματα γι’ αυτά τα παιδιά ή ότι τουλάχιστον δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας η εξοικονόμηση των αναγκαίων πόρων, ώστε να απολαμβάνουν κι αυτά τα παιδιά την εκπαίδευση που δικαιούνται και αξίζουν να έχουν.

Τι απέγιναν, λοιπόν, τα χρήματα του ΕΣΠΑ που προορίζονται για τις ανάγκες της ειδικής αγωγής και πιο συγκεκριμένα για την Παράλληλη Στήριξη;

Και αν πράγματι έγινε μία λανθασμένη διαχείριση των διαθέσιμων πιστώσεων, που είναι το κράτος να μεριμνήσει για την παιδεία αυτής της χώρας και πόσο μάλλον για τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

Αποτίμηση της γ΄ φάσης προσλήψεων – ελάχιστη η κάλυψη των αναγκών σε φιλολόγους ειδικής αγωγής ελλείψει πιστώσεων

Η Γ΄ φάση Ειδικής Αγωγής είναι πλέον γεγονός και τα αποτελέσματα αυτής είναι κάτι παραπάνω από απογοητευτικά. Πιο συγκεκριμένα, οι ανάγκες σε προσλήψεις φιλολόγων ειδικής αγωγής που καταχωρήθηκαν από όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) της επικράτειας ανέρχονται στις 638. Ωστόσο, παρά τις αυξημένες ανάγκες, ο αριθμός των προσλήψεων άγγιξε μόλις τις 196. Αν μεταφράσουμε αυτούς τους αριθμούς σε ποσοστά, τότε θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται μόλις για 30,72% κάλυψη των αναγκών ΠΕ02.50.

Ενδεικτική της κατάστασης, όπως αποτυπώνεται αναλυτικά στον ακόλουθο πίνακα, είναι η περίπτωση της περιφέρειας της Αττικής, αφού οι ΔΙΔΕ καταχώρησαν στον ΟΠΣΥΔ την ανάγκη 258 προσλήψεων, ενώ το Υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε μόλις 65.

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΘΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΟΥ ΖΗΤΗΘΗΚΑΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ

Α΄ ΑΘΗΝΑΣ

54 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 11
Α΄ ΑΘΗΝΑΣ 6 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 3
Β΄ ΑΘΗΝΑΣ 18 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 4
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ 6 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 3
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ 23 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 11
Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ 14 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 7
Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ 25 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 6
Α΄ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ 26 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 5
Β΄ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ 10 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 3
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ 14 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 3
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ 4 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 1
Α΄ ΠΕΙΡΑΙΑ 40 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 5
Α΄ ΠΕΙΡΑΙΑ 8 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 0
Β΄ ΠΕΙΡΑΙΑ 6 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 2
Β΄ ΠΕΙΡΑΙΑ 3 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 1
Γ΄ ΠΕΙΡΑΙΑ 1 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΤΙΞΗ 0
ΣΥΝΟΛΟ 258 65

Ανάλογη εικόνα με αυτή της Αττικής επικρατεί δυστυχώς σε όλη την Ελλάδα, γεγονός που αποδεικνύει έμπρακτα ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση δεν εντάσσεται στις προτεραιότητες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Τόσο οι ανάγκες σε Παράλληλη Στήριξη, όσο και σε Τμήματα Ένταξης παραμένουν υπέρογκες, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η οποία αφορά παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι σε κάθε μας επικοινωνία με τους ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με αυτήν την δυσάρεστη κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο μας η απάντηση είναι μία: «Δεν υπάρχουν άλλες διαθέσιμες πιστώσεις».  Επομένως, πρόκειται για μια ξεκάθαρη παραδοχή των αναγκών και συνεπώς των ελλείψεων, ενώ αυτομάτως  προκύπτει και το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν χρήματα γι’ αυτά τα παιδιά ή ότι τουλάχιστον δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας  η εξοικονόμηση των αναγκαίων πόρων, ώστε να απολαμβάνουν κι αυτά τα παιδιά την εκπαίδευση που δικαιούνται και αξίζουν να έχουν. Τι απέγιναν, λοιπόν, τα χρήματα του ΕΣΠΑ που προορίζονται για τις ανάγκες της ειδικής αγωγής και πιο συγκεκριμένα για την Παράλληλη Στήριξη; Και αν πράγματι έγινε μία λανθασμένη διαχείριση των διαθέσιμων πιστώσεων, που είναι το κράτος να μεριμνήσει για την παιδεία αυτής της χώρας και πόσο μάλλον για τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

Στο πλαίσιο αυτό καλούμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αρθεί επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων και να προβεί άμεσα στην κάλυψη όλων των αναγκών. Είναι αδιανόητο να απέχουμε μόλις ένα μήνα από τις διακοπές των Χριστουγέννων και να υπάρχουν ΠΑΙΔΙΑ τα οποία ακόμη δεν έχουν λάβει τη στήριξη που δικαιούνται σύμφωνα με τις αντίστοιχες γνωματεύσεις των Κέντρων Διεπιστημονικής, Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ). Οι ανάγκες σε προσλήψεις φιλολόγων ΕΑΕ υπερβαίνουν τις 440 και πρέπει κάποια στιγμή να καταστεί σαφές ότι πίσω από αυτές τις ανάγκες βρίσκονται περισσότερα από 440 ΠΑΙΔΙΑ, τα οποία έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε μια ισότιμη εκπαίδευση. Άλλωστε, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει «πίσω από κάθε αριθμό βρίσκεται τουλάχιστον ένα ΠΑΙΔΙ».

Κατόπιν τούτων, ζητούμε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προβεί έστω και την ύστατη στιγμή στην πλήρωση όλων των αναγκών στην Παράλληλη Στήριξη, στα Τμήματα Ένταξης (παλαιών και νεοσύστατων), και στα Ειδικά Σχολεία (ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ, ΣΜΕΑΕ).

 

Πηγή: neakriti.gr





ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ