ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Ανοιχτό το ενδεχόμενο για τη δημιουργία τρένου προς το νέο αεροδρόμιο

Κι όμως δεν απορρίπτουν όλοι στο υπουργείο Υποδομών την προοπτική ή για την ακρίβεια τη διερεύνηση έστω της προοπτικής ενός προαστιακού σιδηρόδρομου, που θα ενώνει το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδας με το Ηράκλειο και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα!

Μπορεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών να έχει κλείσει ουσιαστικά την πόρτα στη διερεύνηση μιας τέτοιας προοπτικής μέσω της εκπόνησης μελέτης βιωσιμότητας, ωστόσο την ίδια ώρα τα υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου φαίνεται να ανοίγουν ένα μικρό “παράθυρο” στην πρόταση για ένα μέσο σταθερής τροχιάς, αίτημα που έχει μπει δυναμικά στο τραπέζι τους τελευταίους μήνες και αναδείχτηκε, άλλωστε, εμφατικά σε πρόσφατη ημερίδα που είχαν διοργανώσει στο Επιμελητήριο Ηρακλείου ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης-Κυκλοφοριακής Αγωγής με τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας, τον Δήμο Ηρακλείου, την Περιφέρεια Κρήτης και τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

“Άδειασαν” τον υπουργό

Όπως επισημαίνεται από πλευράς του Χάρη Μαμουλάκη, με μια απάντηση προς τον αν. τομεάρχη Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικής Συμμαχίας και βουλευτή Ηρακλείου, που αναμένεται να συζητηθεί, υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Υποδομών “αδειάζουν” τον υπουργό και αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο διερεύνησης της σκοπιμότητας κατασκευής μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέει το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου με το λιμάνι Ηρακλείου και τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης!

Κι αυτό γιατί, όπως αναγνωρίζουν τα υπηρεσιακά στελέχη, «η λειτουργία μέσου σταθερής τροχιάς δεν έρχεται σε αντίθεση με τις κατευθύνσεις του στρατηγικού χωροταξικού σχεδιασμού».

«Αυτή η κυβέρνηση μάς έχει συνηθίσει σε φαινόμενα ασυνεννοησίας και επιτελικού μπάχαλου», αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας ότι «η τελευταία απάντηση των υπηρεσιακών στελεχών της αρμόδιας Διεύθυνσης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφήνει ανοικτό ένα ενδεχόμενο που απέκλειε μετά βδελυγμίας η πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Και αποδεικνύει ότι αυτό που μετ’ επιτάσεως απαιτεί η τοπική κοινωνία και ζητάμε με παρεμβάσεις στη Βουλή εδώ και τρία χρόνια, η μελέτη για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς, που θα συνδέει το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου με το Ηράκλειο και όχι μόνο, δεν έρχεται σε αντίθεση με τις κατευθύνσεις του στρατηγικού χωροταξικού σχεδιασμού και μπορεί να υλοποιηθεί. Πρόθεσή μας είναι να επανέρθουμε στο θέμα, αναμένοντας με ενδιαφέρον τη νέα θέση του υπουργού. Για να αποκαλυφθεί και τι τελικά ισχύει, ποιος έχει δίκιο και ποιος κρύβεται πίσω από στείρες αρνήσεις. Αλλά και το γιατί κρύβεται».

Το απέκλεισαν

Όπως είναι γνωστό, σε επανειλημμένες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του Χάρη Μαμουλάκη, οι Κ. Καραμανλής και Γ. Καραγιάννης έχουν αποκλείσει με κάθε τρόπο το ενδεχόμενο διενέργειας μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας ενός μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, που θα εκκινούσε από τη διασύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελίου με την πόλη του Ηρακλείου. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δε, είχε “κατηγορήσει” τον Χάρη Μαμουλάκη ότι ενεργεί ως εκπρόσωπος της Κρήτης στη Βουλή και είχε δηλώσει ότι «δεν υπάρχει καμία περίπτωση να διερευνήσει η κυβέρνηση τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητα του προαστιακού Ηρακλείου».
Με την τελευταία όμως απάντηση σε σχετική αναφορά του Χάρη Μαμουλάκη, με τη συνυπογραφή των βουλευτών Σωκράτη Βαρδάκη και Νίκου Ηγουμενίδη, με το υπόμνημα του Δήμου Μινώα Πεδιάδας, η αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών – αφού κάνει αναφορά στο Περιφερειακό Σχέδιο Κρήτης και το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο – τονίζει: «…Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η κατασκευή μέσου σταθερής τροχιάς, που θα συνδέει το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου με το λιμάνι Ηρακλείου και τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης, δεν έρχεται σε αντίθεση με τις κατευθύνσεις του στρατηγικού χωροταξικού σχεδιασμού».

Τι θέλουν οι τοπικοί φορείς

Θυμίζουμε ότι κατά την πρόσφατη ημερίδα που είχε διοργανωθεί στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, με θέμα “Μέσα σταθερής τροχιάς στην Κρήτη. Θέσεις- Αντιθέσεις- Συγκλίσεις”, οι τοπικοί φορείς είχαν ζητήσει να ακολουθήσει η Κρήτη τα “φωτεινά”… παραδείγματα άλλων νησιών της Μεσογείου, όπως η Κορσική, η Σικελία και η Σαρδηνία, και τις πρακτικές μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, αποκτώντας μέσα σταθερής τροχιάς, όπως τραμ, προαστιακό και, γιατί όχι, σε πιο προχωρημένη φάση και κλασικό σιδηρόδρομο.
Οι ίδιοι τόνισαν πως η αρχή πρέπει να γίνει με έναν προαστιακό που θα συνδέει το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδας με το πολεοδομικό συγκρότημα του Ηρακλείου… ενώ υπογράμμισαν πως άμεσα πρέπει να εκκινήσουν οι αναγκαίες μελέτες για την ανάπτυξη μέσων σταθερής τροχιάς στο νησί μας, ώστε να διασφαλίσουν εύκολες, ασφαλείς μετακινήσεις, με το βλέμμα στραμμένο και στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των τουριστών, ιδίως ενόψει της έναρξης λειτουργίας του νέου αερολιμένα στο Καστέλι.

 

Πηγή: neakriti.gr




ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ