Με βάση την απόφαση, η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο ανέρχεται σε 693 εκατομμύρια ευρώ και καταβάλλεται κατά την περίοδο μελετών κατασκευών. Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου για το τμήμα της προαίρεσης που είναι το τμήμα Κίσαμος – Χανιά διαμορφώνεται αντίστοιχα σε 99 εκατομμύρια επομένως το σύνολο της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου ανέρχεται σε 792 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως καταλαβαίνετε δεν είναι κάποιο… ρουσφέτι η ένταξη του τμήματος Χανιά – Κίσαμος στον νέο ΒΟΑΚ, αλλά κάτι αναγκαίο για την συνολική ανάπτυξη της Κρήτης, στην οποία ανάπτυξη συμβάλλει εδώ και χρόνια καθοριστικά η Κίσαμος που αποτελεί εκ των πυλώνων για τον τουρισμό του νησιού. Οι τρεις περίφημες παραλίες (Μπάλος, Λαφονήσι, Φαλάσαρνα) αποτελούν τις αιχμές του Κρητικού τουρισμού αφού η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών του νησιού επισκέπτεται ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ μία εκ των τριών παραλιών. Πως θα ήταν άραγε ο τουριστικός χάρτης της Κρήτης χωρίς αυτές τις τρεις παραλίες; Τις οποίες προβάλλουν οι πάντες, από τουριστικά γραφεία μέχρι ξενοδοχεία.
Αυτονόητη λοιπόν, η ένταξη του τμήματος Χανιά – Κίσαμος στον νέο ΒΟΑΚ, αφού το τμήματα αυτό έχει τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο στην Κρήτη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτονόητη όμως και η κατασκευή της παράκαμψης Κισάμου για την οποία κανένας δεν ομιλεί συγκεκριμένα, έστω κι αν κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι περιλαμβάνεται στον νέο ΒΟΑΚ. Αν είναι έτσι (που δεν είναι!), ας βγουν να μας πουν το πώς και το πότε θα κατασκευαστεί.
*Από τη στήλη «Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε» (εφημερίδα Νέοι Ορίζοντες 4-6-205)