ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Μεγαλύτερη απόδοση από τα θερμικά – Μπορούν να αξιοποιούν έως και το 90% της ενέργειας που καταναλώνουν

Για πολλούς οδηγούς, η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να αποτελεί ένα βήμα με αρκετά ερωτηματικά. Το υψηλότερο κόστος αγοράς, αλλά και οι ανησυχίες σχετικά με την αυτονομία και τον χρόνο φόρτισης, κάνουν αρκετούς να παραμένουν επιφυλακτικοί. Νέα επιστημονικά δεδομένα, ωστόσο, έρχονται να δείξουν ότι τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν είναι τόσο αποδοτικά όσο θεωρούνταν μέχρι σήμερα, την ώρα που τα ηλεκτρικά μοντέλα μπορούν να αξιοποιούν έως και το 90% της ενέργειας που καταναλώνουν.

Ο Γερμανός φυσικός Johannes Kuckens εξηγεί ότι ο ηλεκτροκινητήρας υπερτερεί τεχνολογικά, καθώς μεγάλο μέρος της ενέργειας στους θερμικούς κινητήρες χάνεται ως θερμότητα. Όπως τονίζει, οι συμβατικοί κινητήρες «σπαταλούν» περίπου το 65% της ενέργειας, με αποτέλεσμα στην πράξη η πραγματική απόδοσή τους στον δρόμο να μην ξεπερνά συνήθως το 25%. Το συμπέρασμα αυτό ενισχύεται και από τους νόμους της θερμοδυναμικής, οι οποίοι δείχνουν ότι η μετατροπή θερμότητας σε κίνηση έχει πάντοτε απώλειες.

Παρά τις συνεχείς βελτιώσεις που έχουν εφαρμοστεί εδώ και δεκαετίες, οι δυνατότητες περαιτέρω αύξησης της απόδοσης φαίνεται να έχουν πλέον φτάσει στα φυσικά τους όρια. Αντίθετα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες πετυχαίνουν πολύ υψηλότερα ποσοστά ενεργειακής αξιοποίησης. Σε ιδανικές συνθήκες, η απόδοσή τους μπορεί να ξεπεράσει το 90%, ενώ ακόμη και στην καθημερινή χρήση παραμένει σημαντικά μεγαλύτερη από εκείνη των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με τον Kuckens, δεν υπάρχει ρεαλιστικό σενάριο στο οποίο ένας θερμικός κινητήρας θα μπορούσε να φτάσει σε αντίστοιχα επίπεδα. Ο ίδιος εκφράζει επιφυλάξεις και για τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα, επισημαίνοντας ότι η διαδικασία παραγωγής τους είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρα.

Όπως αναφέρει, μέχρι να ολοκληρωθεί η αλυσίδα παραγωγής —από την ηλκτροκώλυση μέχρι τη σύνθεση του καυσίμου— διατηρείται τελικά περίπου το μισό της αρχικής ανανεώσιμης ενέργειας. Με βάση αυτό, ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να διανύσει έως και έξι φορές μεγαλύτερη απόσταση με την ίδια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας, σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με e-fuels.

Τα παραπάνω στοιχεία ενισχύουν τη συζήτηση υπέρ της ηλεκτροκίνησης, την ώρα που η αγορά συνεχίζει να βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο και οι οδηγοί ζυγίζουν ακόμη τα δεδομένα πριν προχωρήσουν στην αλλαγή.

 

 

Πηγή: ekriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ