Χωρίς τα παραρτήματα της που μόνα τους αριθμούν εκατοντάδες σελίδες και παρέχουν κρίσιμες πληροφορίες για τα οικονομικά στοιχεία του έργου και τις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου, συζητείται σήμερα και ψηφίζεται τα μεσάνυχτα στη Βουλή η σύμβαση για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ μεταξύ του Δημοσίου και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ύστερα από τις σφοδρές αντιδράσεις τόσο της αντιπολίτευσης όσο και των φορέων της Κρήτης ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, δεσμεύτηκε ότι τα παραρτήματα της σύμβασης ο προϋπολογισμός της οποίας ξεπερνά τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, θα κατατεθούν σήμερα αφού όμως ολοκληρώθηκε την Τετάρτη χωρίς αυτά η εξέταση του νομοσχεδίου από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Κρήτης, Βασίλης Κοντεζάκης που συμμετείχε στη συζήτηση, σημείωσε ότι η σύμβαση των 318 σελίδων δημοσιοποιήθηκε μετά την υπογραφή της, ενώ αναφερόμενος στην απουσία των προσαρτημάτων υπογράμμισε ότι εκεί περιέχονται τα πλήρη αναλυτικά οικονομικά στοιχεία του έργου, οι υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου, οι λεπτομέρειες για τη λειτουργία και συντήρηση.
Τη σύσταση επιτροπής παρακολούθησης του οικονομικού αντικειμένου του έργου από ανεξάρτητους οικονομολόγους και τη γενική παρακολούθηση και εποπτεία εκτέλεσης της σύμβασης όσον αφορά το οικονομικό σκέλος με υπόλογη 6μηνιαίων απολογιστικών εκθέσεων πρότεινε ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ανατολικής Κρήτης, Ευάγγελος Γκλάγκας.
Η αντίστροφη μέτρηση για το μεγαλύτερο έργο που περιμένει η Κρήτη από την μεταπολίτευση και μετά έχει ξεκινήσει ωστόσο το θέμα είναι να γίνει όπως ακριβώς πρέπει και να μην αδικεί κανέναν, τόνισαν όλοι οι εκπρόσωποι της Κρήτης που βρέθηκαν χθες στην Επιτροπή Εμπορίου και παραγωγής της Βουλής.
«Το έργο του BOAK δεν μπορεί να είναι αποσπασματικό ή τμηματικό, αλλά οφείλει να καλύψει το σύνολο του νησιού, από την Κίσσαμο έως τη Σητεία τόνισε στην ομιλία του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.
Διπλή πολιτική δέσμευση για πραγματική νότια παράκαμψη και εναλλακτική οδική σύνδεση Ηρακλείου – Αεροδρομίου Καστελλίου, ζήτησε ο δήμαρχος Ηρακλείου, Αλέξης Καλοκαιρινός. Τόνισε επίσης ότι ο ΒΟΑΚ διέρχεται από τον αστικό ιστό του Ηρακλείου, διχοτομεί την πόλη σε ένα μήκος επτά χιλιομέτρων και σήμερα δεν υπάρχει καμιά «παράκαμψη Ηρακλείου», ούτε και πρόκειται να υπάρξει όπως δημοπρατήθηκε το έργο, επισημαίνοντας πως Την μεγαλύτερη παραχώρηση καλείται να κάνει το Ηράκλειο.
«Οι Κρητικοί δικαιούνται απαλλαγή από τα διόδια», ξεκαθάρισε στην ομιλία του ο δήμαρχος Χερσονήσου, Ζαχαρίας Δοξαστάκης ενώ την απαλλαγή των δημοτών του Μαλεβιζίου από την καταβολή διοδίων κατά την κυκλοφορία τους στον (ΒΟΑΚ), εντός των ορίων του Δήμου και του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Ηρακλείου – Γαζίου, ζήτησε ο δήμαρχος Μενέλαος Μποκέας.






















