«Βαθιά το χέρι στην τσέπη» πρέπει να βάλουν οι καταναλωτές προκειμένου να ψωνίσουν βασικά προϊόντα από τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Μάλιστα εντύπωση προκαλεί ότι κάποια από αυτά πωλούνται φθηνότερα σε σούπερ μάρκετ της Γερμανίας.
Σύμφωνα με έρευνα του OPEN, χαλβάς της ίδιας εταιρείας και στην ίδια ποσότητα στην Ελλάδα πωλείται 6 ευρώ και 54 λεπτά, ενώ στη Γερμανία μόλις 4,60€. Αντίστοιχα σε ό,τι αφορά το γιαούρτι, η ίδια ακριβώς συσκευασία στην Ελλάδα κοστίζει 4,38€ με προσφορά ενώ στη Γερμανία μόλις 3,99€.
Το OPEN ζήτησε μία εξήγηση από ιδιοκτήτη σούπερ μάρκετ με ελληνικά προϊόντα στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας. Όπως σημείωσε, ο κ. Σωτήρης Πούλος, «κάποιες εταιρίες δίνουν αγώνα και βοηθούν πολύ το εξαγωγικό κομμάτι, προσφέρουν κάποιες καλές τιμές αγοράς, αλλά σίγουρα τόσο μεγάλες διαφορές δε δικαιολογούνται».
Για παράδειγμα τα φασόλια, ίδιας εταιρείας και ποσότητας, στην Ελλάδα πωλούνται προς 2,53€, όταν στη Γερμανία δεν ξεπερνούν τα 2,49€. Ακόμη πιο ακριβό είναι το ρύζι γλασέ των 500 γραμμαρίων, το οποίο στην Ελλάδα πωλείται προς 2,06€ ενώ στη Γερμανία μόλις 1,80€. Και όλα αυτά όταν το μέσο μισθολογικό κόστος στη Γερμανία είναι πολύ υψηλότερο από την Ελλάδα. Όπως εξηγεί ο κ. Πούλος, «εδώ μέσος όρος μισθού είναι περίπου στα 1.800, μπορεί 2.000 ή και 2.200 και μιλάω για καθαρό ποσό που παίρνει ο υπάλληλος στα χέρια του».
Ο καθηγητής Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Μιχάλης Γκλεζάκος τονίζει ότι, «η ευχέρεια των πολυεθνικών να πωλούν ακριβότερα στην Ελλάδα οφείλεται στην έλλειψη ουσιαστικού ελεύθερου ανταγωνισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί στους περισσότερους τομείς η αγορά στην Ελλάδα ελέγχεται από λίγες εταιρείες, αναποτελεσματικοί οι ελεγκτικοί μηχανισμοί», με τον καθηγητή μάρκετινγκ, Γιώργο Πανηγυράκη, να προσθέτει πως, «είναι κερδοσκοπία. Αυτό που λέμε στα σούπερ μάρκετ εδώ τα τρία στην τιμή των δύο και μετά να κοιτάξω το ένα και να δω ότι αν πάρω τρία είναι ίδια τιμή και δεν είναι προσφορά, αυτό δε γίνεται. Του έχει κλείσει το μαγαζί».
Πηγή: neakriti.gr