ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

15 αυτοκίνητα λένε «αντίο» στην ευρωπαϊκή αγορά!

Ο μεγάλος ντόρος στην αυτοκίνηση γίνεται σε αυτό που είμαστε συνηθισμένοι να ακούμε: Στην άφιξη νέων μοντέλων. Μεγάλες ανακοινώσεις, μεγάλες παρουσιάσεις, περίτεχνα γεγονότα με τη χρήση ίντερνετ και social media, και μακροσκελείς ομιλίες είναι οι συνήθεις τρόποι με τους οποίους οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγγέλλουν την άφιξη νέων αυτοκινήτων.

Αυτό που σπάνια βλέπουμε -τι σπάνια; ποτέ!- είναι όταν ένα παλιό μοντέλο αποσύρεται, οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προτιμούν να μην κάνουν καμία αναφορά. Ούτε καν ως «τερματίσαν ευδοκίμως την υπηρεσία του». Αυτό είναι κάτι που μπορεί να εξηγηθεί κυρίως όταν υπάρχει έλλειψη διαδόχου που αφήνει την εταιρεία εκτεθειμένη στην αντίστοιχη κατηγορία. Οπότε αν δεν υφίσταται ένας ανώτερος διάδοχος, το τέλος της παραγωγής ενός αυτοκινήτου δεν έχει τίποτα για το οποίο θα μπορούσε να γιορτάσει μια αυτοκινητοβιομηχανία. Η παρακάτω λίστα αποκαλύπτει τα 15 μοντέλα στα οποία η Ευρώπη πρόκειται να πει «αντίο» μέσα στο 2019.

1. Alfa Romeo MiTo
Βασισμένο στο Punto, το πρώτο σουπερμίνι της Alfa λανσαρίστηκε το 2008 και παρέμεινε στους καταλόγους μέχρι το β’ 6μηνο του 2019.

Η απουσία μιας έκδοσης με πέντε πόρτες, καθώς και η έλλειψη οποιασδήποτε επένδυσης για την αναβάθμιση του μοντέλου, έθεσαν τη MiTo στον πάτο της κατάταξης πωλήσεων των premium σουπερμίνι.

 

2. Citroën C4
Η δεύτερη γενιά του διαδόχου της Xsara λανσαρίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2010 και ποτέ δεν υπέστη facelift.

Καθώς η φίρμα επικεντρώθηκε στα SUV και το C4 Cactus τοποθετήθηκε πολύ κοντά της ως «πακέτου», τιμής και κατηγορίας, η C4 δεν μπορούσε πλέον να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον προγραμματισμό της Citroën.

 

3. DS 4
Η μοδάτη και πιο εκκεντρική ξαδέλφη της Citroen C4 έπρεπε επίσης να αντιμετωπίσει τους εσωτερικούς αντιπάλους της. Όταν η DS Automobiles λανσάρισε το DS 7 Crossback, δεν υπήρχε αρκετός χώρος για τη γερασμένη DS 4.

Επιπλέον αντιμετώπισε το δύσκολο έργο να προσελκύσει καταναλωτές από την premium κατηγορία χωρίς να είναι πραγματικό premium μοντέλο.

 

4. DS 5
Η DS 5 ήταν ένα από τις πιο ενδιαφέροντα μοντέλα το 2011. Η αυθεντική εξωτερική σχεδίαση και το φουτουριστικό εσωτερικό της την έφερναν πολλές φορές στα πρωτοσέλιδα περιοδικών αυτοκινήτων.

Ωστόσο, δεν ήταν ένα μοντέλο χάτσμπακ αυτό που αναζητούσαν οι καταναλωτές στη μεσαία premium κατηγορία.

 

5. FIAT Punto
Κάποτε ήταν ένα από τα κορυφαία μοντέλα σε πωλήσεις στην Ευρώπη. Η πρώτη γενιά FIAT Punto έκανε ντεμπούτο το 1993 και η τελευταία λανσαρίστηκε το 2005, πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το Opel Corsa.

Παρά τις μικρές αναβαθμίσεις και τα φρεσκαρίσματα το 2009 και το 2012, το Punto γέρασε γρήγορα σε σύγκριση με πιο σύγχρονους αντιπάλους του.

 

6. Ford B-ΜΑΧ
Παράλληλα με το Opel Meriva, το Nissan Note και το Citroen C3 Picasso, το Ford B-MAX αντιπροσωπεύει ένα ακόμη θύμα της έκρηξης των SUV.

Η παραγωγή ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2012 και έληξε τον Σεπτέμβριο του 2017. Ήταν ένα από τα λίγα μοντέλα στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία που σταμάτησε στην πρώτη και μοναδική γενιά του.

 

7. Kia Carens
Το Kia Carens αντιπροσωπεύει ακόμα ένα MPV που έσβησε χωρίς καμία ανακοίνωση. Το Carens ήρθε αντιμέτωπο με το Grand Scenic, το Grand C4 Picasso, το Toyota Verso και κάμποσα ακόμη.

Αντί να αναζωογονήσει το μοντέλο, η Kia αποφάσισε να επικεντρωθεί σε άλλα κόμπακτ αυτοκίνητα όπως η οικογένεια των Sportage και Ceed που τώρα διευρύνεται με τα Xceed και Proceed.

 

8. MG GS
Χωρίς να εισαχθεί ποτέ στη χώρα μας, το GS λανσαρίστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Μάιο του 2016 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λονδίνου, με τις πωλήσεις να ξεκινούν αργότερα το ίδιο έτος.

Όπως και τα υπόλοιπα MG, ποτέ δεν είχε πραγματικά αντίκτυπο στην ηπειρωτική Ευρώπη. Αντί του GS, η MG διαθέτει τώρα το ZS -έναν άμεσο ανταγωνιστή του Nissan Qashqai.

 

9. Mitsubishi Pajero/Montero/Shogun
Είναι ένα από τα πιο διάσημα Mitsubishi, αλλά στην Ευρώπη ίδρωσε για να βρει πελάτες.

Λόγω του μεγέθους, της υψηλής τιμής, της χαμηλής αναγνώρισης της φίρμας στην Ευρώπη, αλλά του ότι δεν εισέφερε στη μείωση του μέσου CO2 της εταιρείας, αυτό το Mitsubishi εγκαταλείπει εφέτος την ευρωπαϊκή αγορά.

 

10. Nissan Pulsar
Ανακοινώθηκε από τον Carlos Ghosn ως ο μεγάλος αντίπαλος για το Volkswagen Golf. Το Pulsar λανσαρίστηκε στην Ευρώπη το 2015, αλλά εγκατέλειψε τη Γηραιά Ήπειρο τρία χρόνια αργότερα.

Ο λόγος; Η δημοτικότητα του Qashqai που ποτέ δεν επέτρεψε στο Pulsar να βρει τη δική του θέση στην αγορά. Η αλήθεια είναι ότι θα λείψει σε ελάχιστους.

 

11. SEAT Toledo
Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η ισπανική εταιρεία θα αντικαταστήσει το Toledo. Η τύχη αυτής της χαμηλού κόστους μεγάλης μπερλίνας σουπερμίνι (B-segment) άλλαξε όταν η Škoda παρουσίασε τον διάδοχο του Rapid, το δίδυμό του Toledo, αλλά η SEAT παρέμεινε σιωπηλή.

Σε κάθε περίπτωση, το Τολέδο δεν έπαιξε ποτέ σημαντικό ρόλο στην αγορά από το λανσάρισμά του μάλιστα το 2012.

 

12. Toyota Vers
Το Verso καταδικάστηκε σε θάνατο αφού η Toyota το άφησε χωρίς υβριδικούς κινητήρες, ενώ ταυτόχρονα το Prius+ ήταν καλύτερη επιλογή για πολλούς ταξιτζήδες στην Ευρώπη.

Αν στα παραπάνω προσθέσεις την έλλειψη ενδιαφέροντος του καταναλωτικού κοινού για τα MPV, τότε μπορείς να καταλάβεις και να δικαιολογήσεις τη μοίρα αυτού του μοντέλου.

 

13. Toyota Avensis
Αντί να εργάζεται πάνω σε μια νέα γενιά Avensis, η Toyota αποφάσισε να εξοικονομήσει χρήματα και να φέρει το Camry στην Ευρώπη.

Καθώς η ζήτηση στις μεγάλες μαζικές μπερλίνες συρρικνώνεται, δεν είχε νόημα να επενδύσουν σε ένα νέο Avensis όταν το Camry είναι ήδη πρωταθλητής στις πωλήσεις σε άλλες αγορές.

 

14. Volkswagen Beetle
Το Beetle είναι το μόνο εμβληματικό αυτοκίνητο αυτής της λίστας που λέει «αντίο». Σε αντίθεση με το FIAT 500 και το MINI, το Beetle αγκομαχούσε να βρει μια θέση στην αγορά λόγω της υψηλής τιμής και της έλλειψης επιδόσεων.

Στις 13 Σεπτεμβρίου του 2018, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι ο Σκαραβαίος της θα τερμάτιζε την παραγωγή του τον Ιούλιο του 2019.

 

15. Volkswagen Jetta
Ενώ το Golf οδηγεί τις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις του Wolfsburg για χρόνια, το Jetta, η 4θυρη έκδοσή του, δεν έπεσε κάτω από τη μηλιά.

Η απουσία όγκου πωλήσεων και η έλλειψη ενδιαφέροντος για τις κόμπακτ μπερλίνες ανάγκασαν τη Volkswagen να κόψει το Jetta από τους ευρωπαϊκούς καταλόγους, το οποίο όμως πουλάει πολύ καλά στη Βόρεια Αμερική.

 

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ